lappalainen rester kvar

Mitt första blogginlägg efter att jag lämnat Socialdemokraterna, känns väldigt skumt ur så många aspekter men nu är det som det är. Jag antar att bloggande kommer fortsätta som vanligt fast ganska mycket mindre om socialdemokraternas politik och definitivt mindre om Sverigedemokraternas politik. Undrar om partilös innebär identitetslös? Jag vill passa på att understryka att jag ber alla om ursäkt om jag på något sätt verkat otrevlig, hotfull eller på annat sätt upplevts obehaglig. En speciell…   » Läs hela inlägget

Postat av: Toni Lappalainen – 5 maj 10:50

Ämnen: socialdemokraternasverigedemokraternaannatlinda rosingtwitterantiism

Ett besök på Sverigedemokraterna.se slutar allt som oftast i ett av två möjliga scenarion: 1. Jag blir skitförbannad, upprörd över deras främlingsfientliga politik och brist på människosyn. 2. Jag skrattar så jag nästan kissar i byxan för att verklighetsförankring är lika maximal som vilken tecknad film som helst. Det är emellertid inget att skämta om. Det faktum att majoriteten av de politiska etablisemanget, inte bara i högeralliansen utan också i det Röd-Gröna samarbetet, sitter tysta …   » Läs hela inlägget

Postat av: Toni Lappalainen – 30 april 15:10

Det är ca fem veckor kvar till 7 juni, valdagen för valet Europaparlmentet. För vår det ser det förhållandevis bra ut enligt den senaste opinionsundersökningen från DN/Synovate , visserligen är vi inte det största partiet men vi ökar kraftigt sett till förra valet  menmmer glädjande är att Sverigedemokraterna hittat sin verkliga plats. SD lyckas inte ens att ta sig över 2% enligt Syonvates senaste opinionsundersökning. Visst kan det kännas aningen oroande att moderaterna, jobbkris till trot…   » Läs hela inlägget

Postat av: Toni Lappalainen – 30 april 11:41

Jag har uppenbarligen blivit ”Abuse-anmäld” av en Sverigdemokrat som inte är en Sverigedemokrat, eller hur var det nu? Jag ska tydligen ha skrivit något om någon och det ska ha uppfattats som ett hot eller förtal, jag vet inte alls, mycket är så luddigt att man blir alldeles vimmelkantig. Personen i fråga bloggar anonymt och ha klippt i hop en massa bilder och fejkat min ip-adress för att verka mer övertygande. Mina damer och herrar, det här är ett tydligt bevis på hur Sverigedemokrater deb…   » Läs hela inlägget

Postat av: Toni Lappalainen – 28 april 23:45

Jag har fått ett antal frågor från en främlingsfientlig bloggare som jag tänkte svara på. Han använder sig av ett fejkat namn så att nämna vem han är helt lönlöst. 1. Vilka miljonbonusar har SD gett sina medlemmar? SD är för det första ett litet parti med knappt 3000 medlemmar och Socialdemokraterna har 100.000 medlemmar att försöka att göra jämförelser mellan dessa är inte bara korkat utan också väldigt missvisande. 2. Vilka för svågerpolitik i SD? Defintionen av svågerpolitik är nepot…   » Läs hela inlägget

Postat av: Toni Lappalainen – 27 april 08:57

I veckan har vi kunnat läsa hur en Sverigedemokrat ägnat sig åt förtal och nu följer en annan i dennes spår. Det är som vanligt Antiism som är i farten, brist på argument leder oftast till lögner och förtal, precis som det blir i det här fallet. Jag har aldrig satt min fot i Velinge, inte ens i Skåne, därav blir den här ”nyheten” skrattretande. Antiism, eller Jorma Lindgren, verkar inte må så bra och verkar ha en livsstrategi som går ut på att beskylla världen för hans egna misslyckanden, det…   » Läs hela inlägget

Postat av: Toni Lappalainen – 23 april 06:05

Jag har fått det ärofyllda uppdraget att dels organisera om partiets hemsida i Mjölby , ett roligt men också mycket tidskrävande uppdrag. Jag har nu inlett arbetet men det är långt i från klart. Jag hittar inte tiden att hinna med alla projekt just nu, förutom den sidan så har jag också publiceringsansvar för 1889.se , bygga politiska bloggar och inte minst hinna med alla politiska möten och dessutom försöka uppdatera min egen blogg dagligen. Det är lätt att glömma bort allt som ska göras på …   » Läs hela inlägget

Postat av: Toni Lappalainen – 20 april 23:17

Nu är vi över 3000 medlemmar i gruppen så gå med du också, målet är att åtminstone bli över 3300 medlemmar i gruppen, då blir vi fler medlemmar än hela Sverigedemokraterna som parti.   » Läs hela inlägget

Postat av: Toni Lappalainen – 19 april 21:46

Kommentera

