falsk blogg 8

Stod alldeles nyss och lagade mat i köket när jag helt plötsligt blev uppfylld av den heliga Ande. Mitt på dagen, mitt framför spisen och mitt i vardagsbestyren så hälsade han på. Jag var helt utslagen i säkerligen fem minuter innan jag vaknade upp på köksgolvet.

Så kan det vara. Han finns hela tiden och överallt. Han gör gott. Gud är stor.

Har gått i funderingar och försökt göra självrannsakan efter Kristdemokraten Robert Rydefjärds uttalande om min bloggsida i Kvällspasset den 16 april (lyssna här). Robert tror att många har fördomar om partiet och att mina inlägg bekräftar dessa.

Nu frågar jag mig vad det är för fördomar som Robert talar om? Jag har försökt att rannsaka mig själv och läst igenom mina inlägg flertalet gånger utan att förstå vad Robert syftar på. Därför kommer här en lista som Robert kan svara på;

  1. Uppfyller jag en fördom när jag påstår att vår Allsmäktiga Allvetande Skapare Gud skapade världen på sex dagar och förmedlar detta till barnen?
  2. Uppfyller jag en fördom när jag berättar att jag fostrar mina barn med Guds hjälp?
  3. Uppfyller jag en fördom när jag påstår att det bara är den som tar emot Jesus och bekänner honom som sin Herre och Frälsare som är rättrogen och kommer att leva för evigt och att den som inte tar honom till sig kommer att bli fördömd?
  4. Uppfyller jag en fördom när påstår att missionsbefallningen inte utgår från mathandräckning utan från frälsning?
  5. Uppfyller jag en fördom när jag påstår att homosexualitet är en synd som bör bekämpas?

Är det så att Robert inte vill ha min röst om jag uppfyller dessa “fördomar” eller känner han sig tvungen att delta på den politiskt korrekta arenan för att passa in? Är det Bibeln eller denna “arena” som Robert sätter i första rummet? Och vad säger hans kollegor? Har det nya Kristdemokraterna börjat ta avstånd från Guds ord?

Robert påstod också att jag inte går att få tag på. Därför tipsar jag honom om min e-postadress som hittas under fliken “Om mig”.

Mark 16:15-18
“Och han sade till dem: “Gå ut i hela världen och predika evangelium för hela skapelsen.
Den som tror och blir döpt skall bli frälst, men den som inte tror skall bli fördömd.
Tecken skall följa dem som tror detta. I mitt namn skall de driva ut onda andar. De skall tala med nya tungor.
De skall ta ormar i händerna, och om de dricker något dödligt gift skall det inte skada dem. De skall lägga händerna på sjuka, och de skall bli friska.”

jesusgrater

Efter att ha spenderat några dagar i den så kallade “bloggosfären” så förfäras jag över avsaknaden av moral. Tjuvaktiga ideologier sprids sekundsnabbt och dömda brottslingar är de som får sympatierna.

Av vilka får de sympatierna då? Jo, av den nya tidens politiker. Politiker utan intresse av politik, samhällsfrågor, värderingar eller framtidens Sverige.

Nej, det är nu Kristdemokraterna behövs. Det är vi som står för framtiden, det är vi som sitter på svaren och det är vi som är det enda partiet med RIKTIGA värderingar.

Jer 6:22
Så säger HERREN: Se, ett folk kommer från landet i norr, ett stort hednafolk reser sig vid jordens yttersta ände.

noasbat

Ett tips till alla er goda föräldrar där ute är barnboken “Noas stora båt” för barn i ålder 3-6 år. Boken säljs genom Marcus Förlag och kostar 138 kr.

Historien om Noa är viktig att lära barn i den åldern då de snart skall börja skolan. För, som vi alla vet, så är skolans undervisning under all kritik då den mest lär ut nonsens, som till exempel att jorden är flera miljoner år gammal och att dinosaurierna inte levde samtidigt som människan.

1 Mos 6:6-7
Då ångrade HERREN att han hade gjort människorna på jorden, och han var bedrövad i sitt hjärta.

HERREN sade: “Människorna som jag har skapat skall jag utrota från jordens yta, ja, både människor och fyrfotadjur, kräldjur och himlens fåglar. Jag ångrar att jag har gjort dem.”

Men Noa hade funnit nåd inför HERRENS ögon.

Detta är Noas fortsatta historia. Noa var en rättfärdig man och fullkomlig bland sina samtida. Han vandrade med Gud.

Varje gång jag tänker på den Svenska skolan så ber jag för att Kristdemokraterna snart skall få mer att säga till om gällande skolpolitiken. Det är dags för en förändring.

Med detta i bakhuvudet så vill jag lyfta fram Ella Bohlin, Kristdemokraternas toppkandidat på valsedeln till Europaparlamentet. Hon är kreationist och vill att skolan skall undervisa den rätta skapelseberättelsen i skolan. Visst vore det trevligt att skicka en sådan kraft till Europaparlamentet. Besök gärna hennes blogg här.

bedjan1

Nyss hemkommen från dagens bönemöte. Att samlas i glädje inför tronen, att låta Anden levandegöra Guds ord i mitt liv, att överlåta sig åt Guds vilja och att se hur underbart alla församlingens barn utvecklas gör att jag känner jag mig alldeles upprymd.

Det som gör mig mest upprymd är att barnen deltar. Det finns inget vackrare än barn som i trans börjar förkunna Guds ord. Denna nya generation som genom en kristen fostran kommer att växa upp till goda förebilder. En ny generations Kristdemokrater.

Ser ni lille Aron längst fram på bilden, idag bad vi för att hans leukemi ska försvinna. Han är lite ledsen eftersom det ännu inte har fungerat men jag har berättat att han inte skall oroa sig. Så snart han är tillräckligt uppfylld av Herren Jesus Kristus så kommer allt att förändras till det bättre.

Efter en snabb sökning så hittade jag andra kristna som har lyckats bättre. Aneht Florin lyckades till och med bota en icketroende. Gud är stor.

Efter några dagar i den så kallade “bloggosfären” så har jag upptäckt att det finns ungefär tre olika sorters besökande. Vi har de som förstår och blir berörda, vi har de som förväntar sig humor och underhållning i allt som tycks och skrivs och så finns det de som liksom förfallna stubbar får ängen att se ut som ett granhygge. Jag fick precis en kommentar av Majoy som vid en första anblick skulle kunna vara både en syster och kamrat men som snabbt visar sig vara av den där tredje sorten.

Kära Majoy. Jag hänvisar dig vidare till den rättfärdige Christer Åberg som vet hur din sort kan omvändas med hjälp av Budskapet om gränslös kärlek. Så här skriver han bland annat:

“För det handlar om att rädda människor från synden. Vi räddar inga människor från synden genom att tillåta den. Tillåter vi den så är det ett stort svek mot människor och ett stort bedrägeri. Dessutom är det väldigt kärlekslöst att inte förkunna omvändelse och rädda människor från den hemska synden!”

Jag läser på Källporten om det viktiga i att inte ge efter för den där känslan som säger att vissa saker är för svåra. Det är alldeles för lätt att låta det egna sinnet sätta begränsningarna istället för att låta Guds ord fylla oss med kraft att göra det där som annars kan kännas svårt.

Lisa, ett av mina fosterbarn, hade svårt att ta till sig livet efter bebisblöjor. För henne kändes det svårt att lämna den tidigare familjens fria livsstil där ett-åringar tilläts att vandra runt med exkrementer i småbyxorna. Men efter att ha fyllt henne med Guds kraft så lyckades hon och gick starkare ur erfarenheten.

Hebreerbrevet 12:11
“För stunden tycks ingen tuktan vara till glädje utan till sorg, men för dem som fostrats genom tuktan ger den längre fram frid och rättfärdighet som frukt.

För några timmar sedan så fick jag e-post från en fd. kollega med en märklig förmaning:

Kära Inger!
Din blogg har väckt en hel del känslor här på kansliet och det är några här som påstår att du framför dina åsikter på helt fel sätt (du vet vilka jag menar). Ingen säger att du har fel men du säger det på fel sätt. Nu har de dessutom skickat iväg ********* till P3:s radioprogram Kvällspasset för att dementera dina kopplingar hit.

Jag ber dig en sista gång att tona ned dig. För allas vår skull.

Med vänliga hälsningar
******* ********

Till min stora förvåning så dök det faktiskt ******** upp i radioprogramet Kvällspasset. Därför väljer jag nu att offentliggöra detta e-post med förhoppning att kväsa det fåtal, mediatränade och politiskt korrekta personer som har valt att åsidosätta Herrens ord för maktens sötma.

Jes 32:6-8
“Ty en dåre talar dårskap, hans hjärta gör det som är orätt, så att han handlar ogudaktigt och sprider villoläror om HERREN. Han svälter ut den hungriges själ och hindrar den törstige att dricka.
Girigbukens vapen är onda, han tänker ut ondskefulla anslag för att fördärva de betryckta genom lögnaktiga ord och den fattige när han vädjar om rättvisa. Men den ädle tänker ädla tankar, han står fast vid det som är ädelt.”

Uppdatering:
Enligt signaturen Kekke så går det att lyssna på programmet här.

Kära läsare. Som ni säkerligen har läst så var jag tveksam till det nya Twitter efter att ha läst en artikel i Aftonbladet. Jag måste tillstå att jag hade helt fel uppfattning om det nya Twitter.

Efter att ha registrerat mig så sökte jag på olika namn och hittade till min stora förvåning Ulf Ekman, nästan alla bloggare från tidningen Dagen, Göran Hägglund och Kristdemokraterna. Dessutom så sökte jag på mitt namn och hittade en hel del personer som redan hade upptäckt min lilla del i den så kallade “bloggosfären”.

Tyvärr så finns det fortfarande personer som inte har läst mitt inlägg om namnförväxlingen och kastade ur sig okvädingsord det första dom gjorde på det nya Twitter.

Som ni säkert vet så umgicks Jesus även med de orättfärdiga. Jag läser i Lukasevangeliet 5:30-31:

“Fariseerna och deras skriftlärda kritiserade hans lärjungar och frågade: “Varför äter och dricker ni tillsammans med publikaner och syndare?” Jesus svarade dem: “Det är inte de friska som behöver läkare utan de sjuka.”

Jag har nu fattat beslutet att registrera mig på det nya Twitter. Om jag har förstått det hela korrekt så hittar man mig på adressen https://twitter.com/IngerPling

« Senare inläggÄldre inlägg »

<!–
var gaJsHost = ((”https:” == document.location.protocol) ? ”https://ssl.&#8221; : ”http://www.&#8221;);
document.write(unescape(”%3Cscript src='” + gaJsHost + ”google-analytics.com/ga.js’ type=’text/javascript’%3E%3C/script%3E”));
// –> <!–
var wpcomPageTracker = _gat._getTracker(”UA-52447-2”);
wpcomPageTracker._setDomainName(”wordpress.com”);
wpcomPageTracker._initData();
wpcomPageTracker._trackPageview();
// –> <!–
_qoptions = { labels:”adt.0,language.sv” };_qacct=”p-18-mFEk4J448M”;quantserve();
// –>

&lt;p&gt;&lt;img src=”http://pixel.quantserve.com/pixel/p-18-mFEk4J448M.gif?labels=adt.0%2Clanguage.sv&#8221; style=”display: none” height=”1″ width=”1″ alt=”” /&gt;&lt;/p&gt; <!–
st_go({‘blog’:’7309557′,’v’:’wpcom’,’user_id’:’4602923′,’post’:’0′,’subd’:’sanningenmastefram’});
ex_go({‘crypt’:’RDZ8LFkxbXF0aVJhPVYmfFFiVHRaT3c1VX5+ODZDbGE9YlRKTVE9Li9Mb2h8TnhuM0Z5VVRKU3RDaD9ibk9HelJxMkMtbWN6TkpzPVhIM0tvbkF1YyZ4bTNGa2VDa2RtMUlGL3wrMiw9TWg4VWZ0UVdbYT1yW29UWjRWaDg4YW1xRUE/V2dnT1FSZ1I3SS53Zi95dVV3U3BONVVpZkVCZmRVZERKdEp3aW9XU1RBd3ZYYkVfdFhRcVtdWVRyMA==’});
addLoadEvent(function(){linktracker_init(‘7309557’,0);});
// –> <!–
/* <! [CDATA[ */
function adminbar_video_update(timeout, func) {
jah(‘/wp-content/plugins/video/video-ajax.php?v=’+Math.random(), ‘admin-bar-videos’);
if (timeout) {setTimeout(func+'(‘+Math.floor(timeout*1.5)+’, ”‘+func+'”)’, timeout);}
}
adminbar=adminbar.replace(/%%BLOGHOST%%/g, ‘sanningenmastefram.wordpress.com’);
adminbar=adminbar.replace(/%%BLOGHOME%%/g, ‘http://sanningenmastefram.wordpress.com&#8217;);
adminbar=adminbar.replace(/%%BLOGTITLE%%/g, ‘Ingers blogg’);
adminbar=adminbar.replace(/%%EDITLINK%%/, ”);
adminbar=adminbar.replace(/%%URL%%/, ‘sanningenmastefram.wordpress.com/page/8/’, ‘mg’);
document.write(adminbar);
if ( document.createElement ) {
var q = document.getElementById(‘wpcombar’);
var r = document.createElement(‘div’);
r.innerHTML = q.innerHTML;
q.parentNode.removeChild(q);
r.setAttribute(‘id’, ‘wpcombar’);
r.style.zIndex = ‘1001’;
document.body.insertBefore(r, document.body.childNodes[0]);
}
/* ]]–> */

// –&gt;

Kommentera

