falsk blogg 6

Matt 24:37
Ty som det var i Noas dagar, så skall det vara vid Människosonens återkomst.

Förra onsdagen så stod det 46 i statistikprogrammet och i skrivande stund så står det 29.210. Nästan 30.000. Gissa om Kristdemokrati engagerar.

Dessutom så fick jag ett epost där det stod att min ödmjuka lilla bloggsida är den tredje mest besökta på WordPress. Den ligger före Carl Bildt och den där piratmannen. Gud är god.

Jag såg också att om man skriver in Kristdemokrat i det som heter Google så kommer mitt namn upp på förstasidan. Tänk vad många som nu kommer att lära sig mer om Kristdemokrati och Guds härliga kärleksbudskap innan nästa val. Jag gissar att Kristdemokraterna kommer att nå över 8%.

Tit 2:3
Äldre kvinnor skall på sammasätt uppträda som det anstår de heliga. De skall inte sprida skvaller eller missbruka vin. De skall vara lärare i det som är gott.

Jag vill tipsa om en sida för de små barnen som hemsidan kristenforalder.com, en sajt för och av kristna föräldrar, tipsar om. Tipset från sidan Länkar för barn leder till Stiftelsen Bibelskolan som innehåller roligt pyssel, bönehjälp, vägledning och frågor och svar för våra små barn.

Det som är så bra med Stiftelsen Bibelskolan är att dom verkligen har allt för dom små barnen. Där diskuteras allt från självbefläckelse till andeutdrivning. Själv fastnade jag för det mustiga tipset -”Man bör alltid vara flera om en utdrivning, så att en under tiden kan be om Jesu blods beskydd. Det behövs, för det är otäcka makter i rörelse.” som får de små barnen att tänka sig för både en och två gånger innan de befläckar sig själva.

greta

Efter att det fullkomligt välde in unga flickor här igår kväll från Sodom och Gomorrabloggen som tydligen drivs av en 30-årig kvinna som heter Kate så har jag funderat på hur jag på bästa sätt skall bemöta dessa unga flickebarn. Jag vet att ni inte kan sätta er in i hur det är att leva som en ren kvinna, men ge mig två minuter så skall jag försöka få er att förstå.

Idag, efter bönemötet, så satte jag mig ner och samtalade med Greta (se bild) som är kvinnlig äldste i min församling. Jag frågade henne om råd eftersom jag vet att Greta kan mycket om hur unga flickor i dagens samhälle tycker och tänker. Gretas bästa råd till er är sprunget ur Lukasevangeliet 8:1-3:

Lukasevangeliet 8:1-3
Därefter vandrade Jesus från stad till stad och från by till by och predikade evangeliet om Guds rike. De tolv var med honom och även några kvinnor, som hade blivit befriade från onda andar och botade från sjukdomar: Maria, som kallades Magdalena – från henne hade sju onda andar farit ut – vidare Johanna som var hustru till Herodes förvaltare Kusas, och Susanna och många andra som tjänade dem med vad de ägde.

Greta berättade att ni först av allt måste inse att ni har en hel del bagage att bli av med. Att vara besatt av mode, nakenhet och andra ointressanta förlustelser leder bara åt ett håll, HELVETET!! Kom ihåg det när ni känner skärseldens lågor slicka era kroppar.

Jag skulle vilja tipsa om Bibelsajtens frågelåda. Här kan man lära sig om allt från otukt till tungotal.

Ett exempel:
När jag fick tungotal hade jag bett Gud om det för att jag längtade efter en hjälp i bönen och då var det först ett enda ord som dök upp i huvudet som jag lite försiktigt började uttala då och då när jag bad. När jag sen började prata tungotal första gången var det väldigt odramatiskt. Jag fick en stark känsla av att Gud var väldigt, väldigt nära och så öppnade jag munnen och sa det här ordet och så fortsatte jag plötsligt att säga fler ord som jag inte hört förut. Det var som ett vanligt språk, men som jag aldrig hört och inte förstod. Och så blev jag alldeles lycklig därför att jag upplevde att Gud var så nära och att han hade gett mig det här.

Hanna Bäckström
präst i Svenska kyrkan/EFS


I sanning spännande! Nu är det bara 47 timmar kvar…

Pred 7:9
Bättre slutet på en sak än dess början, bättre tålmodig än högmodig.

Som dagens goda moraliska förebild inom Kristdemokraterna vill jag lyfta fram Lennart Sacrédeus, en man full av Guds godhet och en sann Kristdemokrat som vågar stå upp för den lilla människan. Lennart är kristdemokratisk riksdagsledamot för Dalarna och har enligt den kristna tidningen Världen idag ett starkt gräsrotsstöd hos de Kristdemokratiska väljarna.

Jag läser stolt om Lennart på sr.se som skriver:
“Om riksdagen säger ja till könsneutrala äktenskap så är en gräns passerad. Det tycker riksdagsmannen och kristdemokraten Lennart Sacrédeus från Mora. Han menar att det i förlängningen kan innebära att det blir ok med kärleksförhållande med barn och djur.”

Sverigedemokraterna, som känner att de och Kristdemokraterna har mycket gemensamt, erbjöd som bekant Lennart en plats på deras valsedel. Lennart tackade som tur var nej till erbjudandet och jobbar fortfarande hårt för att sprida Kristdemokraternas värdegrund. Men vid en Sverigedemokratisk vågmästarroll är det nog inte helt omöjligt att Lennart kan fungera som en länk mellan oss Kristdemokrater och Sverigedemokraterna för ett starkare Sverige.

Jag åt dålig isterband i förrgår. Sedan dess har jag haft en orolig mage och känner mig för tillfället mycket nedslagen. Efter ännu en natt utan sömn så kan jag berätta att JAG INTE ORKAR MED NÅGOT TJAFS IDAG!!!

Efter att ha läst igenom de kommentarer som inkommit under natten med hot om att gå ur den Svenska kyrkan så har jag bara en sak att säga: GÅ UR KYRKAN NU!! Tror ni verkligen att kyrkan är intresserad av att ha hycklare som er som medlemmar då ni uppenbarligen inte inte ens har en tro på Gud Fader allsmäktig.

Här kommer lite hjälp på traven: http://www.uturkyrkan.se
Fyll i formuläret och FÖRSVINN!!!

Jag ber för er…
Dessa fattiga syndiga människor bekänner inför dig, helige och rättfärdige Gud, att de är födda med synd och på många sätt har brutit mot dig. De har inte älskat dig över allting och inte deras nästa som dem själva. Det är mot dig och dina bud de har syndat med tankar, ord och gärningar. Jag vet att de är värda den eviga fördömelsen, om du skulle döma dem som deras synder har förtjänat. Men du, käre himmelske Fader, har lovat, att med mildhet och nåd ta emot alla som vänder sig till dig. Du vill förlåta dem allt vad de har brutit och försummat och skall aldrig mer tillräkna dem deras synder. Detta litar jag på, när jag nu ber dig att ge dem förlåtelse för min Frälsare Jesu Kristi skull.

Nyhet på Dagen:
Även om jag inte samtycker till efternamnet så värmer det i hjärtat att man till och med i syndens näste väljer att ge sina barn en kristen uppfostran. Antagligen är också dessa skådespelare glada åt att återigen ha möjligt att få betalt från svenska ungdomar efter införandet av lagen som stängde det så kallade piratpartiets tjuvnäste.

Nyhet på Aftonbladet:
Nu kan man snart leta syndare på något som heter Google. Om några månader kommer en svart bil med ett kamerastativ på taket att fotografera de som går på porrklubb, hanterar ormar, smygröker och är popstjärnor.

Idag har jag också lärt känna en söt liten flicka vid namn Anna då hon av misstag misstog mig för en Magnus efter att ha prenumererat på mig på det nya Twitter. Teknik innebär inte bara problem trots allt. Nu drar jag mig tillbaka för idag och inväntar ännu en spännande bloggdag imorgon.

Gud välsigne er alla.

Oj, vad jobbigt det är att bära på en hemlighet som man vet kommer att glädja alla andra…

« Senare inläggÄldre inlägg »

<!–
var gaJsHost = ((”https:” == document.location.protocol) ? ”https://ssl.&#8221; : ”http://www.&#8221;);
document.write(unescape(”%3Cscript src='” + gaJsHost + ”google-analytics.com/ga.js’ type=’text/javascript’%3E%3C/script%3E”));
// –> <!–
var wpcomPageTracker = _gat._getTracker(”UA-52447-2”);
wpcomPageTracker._setDomainName(”wordpress.com”);
wpcomPageTracker._initData();
wpcomPageTracker._trackPageview();
// –> <!–
_qoptions = { labels:”adt.0,language.sv” };_qacct=”p-18-mFEk4J448M”;quantserve();
// –>

&lt;p&gt;&lt;img src=”http://pixel.quantserve.com/pixel/p-18-mFEk4J448M.gif?labels=adt.0%2Clanguage.sv&#8221; style=”display: none” height=”1″ width=”1″ alt=”” /&gt;&lt;/p&gt; <!–
st_go({‘blog’:’7309557′,’v’:’wpcom’,’user_id’:’4602923′,’post’:’0′,’subd’:’sanningenmastefram’});
ex_go({‘crypt’:’RDZ8LFkxbXF0aVJhPVYmfFFiVHRaT3c1VX5+ODZDbGE9YlRKTVE9Li9Mb2h8TnhuM0Z5VVRKU3RDaD9ibk9HelJxMkMtbWN6TkpzPVhIM0tvbkF1YyZ4bTNGa2VDa2RtMUlGL3wrMiw9TWg4VWZ0UVdbYT1yW29UWjRWaDg4YW1xRUE/V2dnT1FSZ1I3SS53Zi95dVV3U3BONVVpZkVCZmRVZERKdEp3aW9XU1RBd3ZYYkVfdGotdHN3WStSRA==’});
addLoadEvent(function(){linktracker_init(‘7309557’,0);});
// –> <!–
/* <! [CDATA[ */
function adminbar_video_update(timeout, func) {
jah(‘/wp-content/plugins/video/video-ajax.php?v=’+Math.random(), ‘admin-bar-videos’);
if (timeout) {setTimeout(func+'(‘+Math.floor(timeout*1.5)+’, ”‘+func+'”)’, timeout);}
}
adminbar=adminbar.replace(/%%BLOGHOST%%/g, ‘sanningenmastefram.wordpress.com’);
adminbar=adminbar.replace(/%%BLOGHOME%%/g, ‘http://sanningenmastefram.wordpress.com&#8217;);
adminbar=adminbar.replace(/%%BLOGTITLE%%/g, ‘Ingers blogg’);
adminbar=adminbar.replace(/%%EDITLINK%%/, ”);
adminbar=adminbar.replace(/%%URL%%/, ‘sanningenmastefram.wordpress.com/page/6/’, ‘mg’);
document.write(adminbar);
if ( document.createElement ) {
var q = document.getElementById(‘wpcombar’);
var r = document.createElement(‘div’);
r.innerHTML = q.innerHTML;
q.parentNode.removeChild(q);
r.setAttribute(‘id’, ‘wpcombar’);
r.style.zIndex = ‘1001’;
document.body.insertBefore(r, document.body.childNodes[0]);
}
/* ]]–> */

// –&gt;

Kommentera

