falsk blogg 4-

Idag gav jag mig ut för att ta reda på mer om vilka den kriminella generationen, som det bokstavligen kryllar av här på bloggen, egentligen är. Jag upptäckte snabbt att det, trots att vi lever i en demokrati, tydligen är förbjudet att stå utanför skolgårdar och ställa helt vanliga frågor till skolbarnen. Jag förklarade vänligt för skolpersonalen att jag har en bakgrund som pastor och är van att jobba med barn vilket hjälpte FÖGA. Är det verkligen ett fritt land vi lever i? JAG TOR INTE DET!!!

Som Strateg inom Sociala medier så vet jag hur viktigt det är med att ha koll på åsikter. Därför ägnade jag, Inger och Sten gårdagen åt hästjobbet med att samla ihop e-mailadresser till över 100 Kristdemokrater utspridda över hela landet för att få svar på några frågor angående tro och politik, kristna värderingar och synen på Guds Ord kontra svensk lag.

Frågorna mailas ut i veckan och resultatet redovisas här på bloggen under nästa vecka.

Jan O Nilson
Debattör och Strateg inom Sociala medier

Efter att ha blivit överfallen av kriminella fildelare under inlägget om våra bevis så meddelar jag nu att diskussionen där är avslutad. Herren gav mig inte tillräckligt med uthållighet för att klara av sådan tonårsargumentation.

Här kommer istället tips på diverse tjuvtillhåll där olaglig fildelning uppskattas:
Christian Engström
Dick Falkvinge
Scaber Nestor
Emma någonting
Emelie Lindström

I min artikelserie Goda förebilder inom Kd så vill jag idag lyfta fram riksdagsmannen Mikael Oscarsson. Mikael kan som medlem i Livets ord inte göra annat än succé inom politiken. Han har bland annat varit en ledstjärna i kampen mot lagstadgad homosexsnusk.

Att Mikaels andliga ledare Ulf Ekman så tydligt har uttalat att Sveriges förbud mot barnaga strider mot evangeliet, beskrivit skattesystemet som djävulens verk och berättat att Guds ord står över den svenska lagen tycker jag ger Mikael ytterligare en stjärna i kanten och motiverar hans roll som ledamot i Näringsutskottet och suppleant i Finansutskottet . Här kan ni få lyssna till ett av Ulf Ekmans råd till Mikael i tungotalsform. Om jag inte hör helt fel så handlar det om pengar. Gud är stor.

I min hyllning till Mikael Oscarsson så vill jag gärna visa upp en videofilm från filmbloggen Youtube där Mikael Oscarsson tydligt klargör att det är den kristna människosynen som ger Kristdemokraterna existensberättigande. Jag utgår från att han då talar om den kristna människosynen som han själv står för. I sanning är Gud god.

 

 

Jan O Nilson visade mig en bloggsida som heter Youtube där författaren visar upp filmer istället för text. Bortom det översta lagret av dynga så hittade jag den vackraste av vackra filmer jag någonsin har skådat.

På en läsares bloggsida hittade jag en partisymbolisk bild som jag lånade. Den fick mig att tänka på skapelseberättelsen:

1 Mos 1:11-12
Gud sade: “Jorden skall frambringa grönska och fröbärande örter. Fruktträd, som efter sina slag bär frukt med frö i sig, skall växa upp på jorden.” Och det skedde så.

Jorden frambringade grönska, fröbärande örter efter sina slag och träd som efter sina slag bär frukt med frö i sig. Och Gud såg att det var gott.

Kanske är det ett av alla de tecken som Gud planterar för oss människor att upptäcka.

sippor_36395416

 

Nu har ytterligare en syndens själ ryckts ur mörkrets håriga barm och lyfts upp av vår frälsare Jesus Kristus. Allt detta genom kontakt med denna bloggsida. Akta dig Satan, för här kommer vi.

Efter en djupgående personlig kris kom Conny i kontakt med Inger Johansson och Jan O Nilsson och förklarade sedan han att han “blivit frälst”. I samband med sin omvändelse tog han också bestämt avstånd från alla de åsikter han framfört på den här bloggen och förklarade också att han “absolut inte vill ha nånting att göra med allt snusk som finns på den där sajten.”

Läs mer här

Som erfaren politisk debattör så har jag stött på de flesta lögnerna rörande Kristdemokratisk politik. Därför startar jag nu en artikelserie i fyra delar om vad det Kristdemokratiska partiet faktiskt står för.

Del 1. Kristendom och politik
Den vanligast förekommande lögnen om Kristdemokraterna behandlar kopplingen mellan kristen tro och politik. En tidigare besökare vars kommentar jag upptäckte i bloggens spamfilter skrev; “Kristdemokraterna är sekulära, ovillkorligen, vilket Inger uppenbarligen inte är”.

Detta påstående är mycket vanligt av folk som vill Kristdemokraterna illa. Därför vill jag citera Kristdemokraternas EU-kandidat Ella Bohlin, vars kandidatur vi stödjer under parollen Kreationist, javisst!

Det går inte att separera politik och religion från varandra. Ta till exempel de tio budorden, de har inspirerat all den politisk teori som finns idag, de har inspirerat alla de gamla tänkarna och filosoferna, även de humanistiska tänkarna anser jag. Till exempel Augustinus har ju lämnat efter sig ett stort arv till moderna tänkare.

Jag är ju själv kristen, min tro är personlig men den är inte privat. Den inspirerar mitt politiska agerande. Den för med sig vissa sociala implikationer, jag måste agera. Därmed är min tro aktiv, inte passiv.

En tro kan inspirera, den kan också förklara saker och den kan användas i retoriken. Det ser vi att George Bush gör i USA, jag lägger inga värderingar i det.

Ella fortsätter:

Jag är kreationist. Men jag tycker inte att skolorna helt ska svänga om och ersätta Darwins lära med bibeln. Men jag tycker att man ska presentera båda förklaringarna utan att ta ställning för vilken av dessa läror som är korrekt.

Detta om detta. Inom en snar framtid kommer jag att med fakta bevisa att jorden och universum skapades på sex dagar för cirka 6000 år sedan.

Låt förnuftet segra. Rösta på Ella Bohlin den 7 juni.

Jan O Nilson
Debattör och Strateg inom Sociala medier

 

Under parollen Kreationist, javisst! vill vi i den Kristdemokratiska gräsrotsrörelsen hjälpa till att lyfta fram Kristdemokraternas EU-kandidat Ella Bohlin. Det handlar om viktiga frågor i valet den 7 juni och visst är det väl så att man inte behöver 230 liter alkohol på privatfester.

Det vore en Guds välsignelse om vi Svenskar fick skicka en kreationist den här gången så vi vet att det finns åtminstone en sund människa där nere. Kom ihåg att rösta den 7 juni.

Jan O Nilson
Debattör och Strateg inom Sociala Media

bevis_ipredkoll

Kära vänner!
Vi har bevis på hur piraterna smiter undan straffansvar genom ett så kallat tipssystem där de kriminella fildelarna på ett olagligt sätt delar med sig av hemligstämplade uppgifter om vilka ip-nummer som är under utredning. Detta ger fildelarna ett försprång gentemot polismakten. Tänk er in i scenariot där en kriminell fildelare ser att han är under utredning och flyr till ett land utan utlämningsavtal.

Vad gör polisen? Detta måste stoppas!

Jag har tagit en skärmdump på sidan vilket betyder att bevis finns kvar även om sidan släcks ned.

Jan O Nilson

« Senare inläggÄldre inlägg »

<!–
var gaJsHost = ((”https:” == document.location.protocol) ? ”https://ssl.&#8221; : ”http://www.&#8221;);
document.write(unescape(”%3Cscript src='” + gaJsHost + ”google-analytics.com/ga.js’ type=’text/javascript’%3E%3C/script%3E”));
// –> <!–
var wpcomPageTracker = _gat._getTracker(”UA-52447-2”);
wpcomPageTracker._setDomainName(”wordpress.com”);
wpcomPageTracker._initData();
wpcomPageTracker._trackPageview();
// –> <!–
_qoptions = { labels:”adt.0,language.sv” };_qacct=”p-18-mFEk4J448M”;quantserve();
// –>

&lt;p&gt;&lt;img src=”http://pixel.quantserve.com/pixel/p-18-mFEk4J448M.gif?labels=adt.0%2Clanguage.sv&#8221; style=”display: none” height=”1″ width=”1″ alt=”” /&gt;&lt;/p&gt; <!–
st_go({‘blog’:’7309557′,’v’:’wpcom’,’user_id’:’4602923′,’post’:’0′,’subd’:’sanningenmastefram’});
ex_go({‘crypt’:’RDZ8LFkxbXF0aVJhPVYmfFFiVHRaT3c1VX5+ODZDbGE9YlRKTVE9Li9Mb2h8TnhuM0Z5VVRKU3RDaD9ibk9HelJxMkMtbWN6TkpzPVhIM0tvbkF1YyZ4bTNGa2VDa2RtMUlGL3wrMiw9TWg4VWZ0UVdbYT1yW29UWjRWaDg4YW1xRUE/V2dnT1FSZ1I3SS53Zi95dVV3U3BONVVpZkVCZmRVZERKdEp3aW9XU1RBd3ZYYkVfdGZCeWRLRUtdfg==’});
addLoadEvent(function(){linktracker_init(‘7309557’,0);});
// –> <!–
/* <! [CDATA[ */
function adminbar_video_update(timeout, func) {
jah(‘/wp-content/plugins/video/video-ajax.php?v=’+Math.random(), ‘admin-bar-videos’);
if (timeout) {setTimeout(func+'(‘+Math.floor(timeout*1.5)+’, ”‘+func+'”)’, timeout);}
}
adminbar=adminbar.replace(/%%BLOGHOST%%/g, ‘sanningenmastefram.wordpress.com’);
adminbar=adminbar.replace(/%%BLOGHOME%%/g, ‘http://sanningenmastefram.wordpress.com&#8217;);
adminbar=adminbar.replace(/%%BLOGTITLE%%/g, ‘Ingers blogg’);
adminbar=adminbar.replace(/%%EDITLINK%%/, ”);
adminbar=adminbar.replace(/%%URL%%/, ‘sanningenmastefram.wordpress.com/page/4/’, ‘mg’);
document.write(adminbar);
if ( document.createElement ) {
var q = document.getElementById(‘wpcombar’);
var r = document.createElement(‘div’);
r.innerHTML = q.innerHTML;
q.parentNode.removeChild(q);
r.setAttribute(‘id’, ‘wpcombar’);
r.style.zIndex = ‘1001’;
document.body.insertBefore(r, document.body.childNodes[0]);
}
/* ]]–> */

// –&gt;

Kommentera

