Anarko Vi hjälper er att flytta om ni vill det

Det här är Googles cachelagrade version av http://anarko.wordpress.com/2009/02/02/vi-hjalper-er-att-flytta-om-ni-vill-det/. Det här är en ögonblicksbild av hur sidan såg ut den 16 jul 2009 03:08:33 GMT. Den aktuella sidan kan ha ändrats sedan dess. Läs mer

De här sökorden är markerade: anarko vi hjälper er att flytta
// <![CDATA[//

Vi hjälper er att flytta om ni vill det…”

februari 2, 2009 av anarko

Svenska järnvägsarbetare

“Det är personerna själva i deras samhällen eller kommuniteter som bör bestämma över sin lokala politik genom direktdemokratiska val. Staten äger inte rätten att upphäva ett beslut fattat på lokal nivå sålänge det inte kränker en enskild persons rätt till liv, frihet och egendom. “

– Citat ur det National-Libertarianska Manifestet

Jag har under lång tid hävdat att massinvandringen främst har drabbat arbetarklassen vars bostadsområden använts som “socialpolitiska experiment”. Värt att påpeka är även det “demokratiska underskottet” i debatten, det vill säga att experimenten har skett ovanför medborgarnas huvuden och möjligheter till lokalt självbestämmande. Vanliga människor har dessutom varit rädda för en öppen diskussion då de inte velat bli “stämplade som rasister”.

Sann demokrati bygger tvärtom på en öppen diskussion och respekt för människors åsikter, värderingar och viljor. Mot denna bakgrund ter sig mångkulturalismen som en odemokratisk institution i vårt samhälle. Följande filmspel från Dalarna 1993 visar detta med all tydlighet. Istället för att lyssna på lokalbefolkningens erfarenheter och önskemål har beslutet redan fattats före de blir tillfrågade. Vissa protesterar men får endast till svar att man kan hjälpa dem att flytta. Filmspelet visar även hur den politiska korrektheten hindrar människor från att prata öppet och med sina egna ord om problem de upplever i sin vardag.  Om man läser mellan raderna inser man vilken förtryckande och odemokratisk struktur som ligger bakom införandet av det mångkulturella samhället:

 

 

 

nationell-anarki11

Postat i 68-vänstern och senmodern borgerlighet, Frihetliga – blandat, Massinvandring och mångkulturell ideologi | 10 kommentarer

10 kommentarer

  1. Bäste Fas, du är en mästare på att summera sakers tillstånd. Arbetarklassen har lidit enormt pga mångkulturen. Antingen blir de offer eller så stympar de sig själva och låter sig sugas in i mångkulturen för att överleva. Kedjerökande hårt sminkade tonårtjejer som har macho abdulla eller farsid som pojkvän eller svenska småkillar som talar som nyanlända flyktingar och dess föräldrar röstar pliktroget på V eller S. Och medelklassens liberaler och kaviar-marxisterna skrattar högt och sover sedan tryggt i sin bostadsrätt i trendiga Södermalm.

     

  2. Detta liknar ingenting. Jag saknar ord. “Fy fan” är det enda jag kan säga vid rådande emotionellt tillstånd. Hur kan man bete sig så despotiskt och tyrraniskt mot vanligt folk? Och ljuga därtill.

     

  3. Jag vet inte hur det var på den tiden (1993), men det känns nästan som ordet “flykting” är ett missbrukat begrepp.
    Mannen som höll i mötet passade på att vara lite extra dryg och poängtera att han nu bor i en kåk, till skillnad från “småfolket” som han härskar över.

    Maximus, det kanske är dags att stadsplanera lite :) ?.

     

  4. Maximus

    När man ser filmen önskar man ett nytt dalmasuppror. :)

    Synd bara att Gustav Vasa kväste det svenska folkets motståndsvilja…sedan Vasa har överheten fått göra som de vill. Det är dags att återuppliva den gamla svenska frihetsandan.

    Wodinaz

    “Ja vi flytta ut er och in invandrarna…men sålänge det finns folk där nu som betalar hyran så river vi inte kåkarna…och om ni vill flytta nu så kan vi ordna dä mä”

    Kommunpolitikern:

    “Men ni kan väl gå med på att de skall vara här nu och sedan flytta när det inte längre är krig i deras länder?”

    Ja, vad ska man säga om sosseriet?

    Palaeologus

    “Jag kommer själv därifrån, men nu har jag köpt kåk…men visst, vi hjälper er att flytta om ni inte vill bo kvar…”

    Jag skall skriva ett längre inlägg i veckan där jag summerar invandringspolitiken under 1900-talet. Har hittat ny spännande litteratur på området.

     

  5. Palaeologus
    Ja precis, det löser allt, sedan måste man vara mer “öppen” och inte ha en sådan “negativ människosyn” så är allt borta med vinden :)

     

  6. Anarko
    Si! Visst är det så. Vasa var ingen hjälte och vi kan inte lära oss något av honom. Engelbreckt däremot, det var en sann patriotisk upprorsman.

     

  7. Maximus

    “Engelbreckt däremot, det var en sann patriotisk upprorsman”

    Absolut!

    De fattiga bönder i Dalarna bo

    Deres fogde gjorde dem så mycket oro

    Han lät dem så svårt plåga

    Och skattade dem av mest vad de hava.

    Han lät de bönder i rök upphänga,

    Så svårt lät han dem tränga.

    Deras kvinnor lät han därmed plåga:

    De spändes för hölass, dem skulle de draga,

    Dem gjorde därmed så stor nöd,

    De födde strax barn som var död.

    Engelbrektskrönikan

    http://anarko.wordpress.com/2009/01/03/engelbrektsupproret/

     

  8. Jag såg inte klippet först efter att ha läst inlägget eftersom jag orkade inte känna den där ilskan som man bär med sig i själen över mångkulturen och massinvandringen. Jag var nästan säker på vad klippet skulle visa och det visade sig att jag hade rätt. Jag hycklar inte om att jag känner hat och ilska över vad man gjort mot mitt Sverige, jag är ingen Yoda eller Buddha, jag är en vanlig människa precis som dom där hederliga svenskarna i blåställ som talar från hjärtat utan en massa krystat slingleri eller tassandes kring het gröt. Men detta gjorde mig glad dock när jag hörde dessa “nu är måttet rågat!” andan hos dem. Detta är den sanna svenska mentaliteten. Svensken är en god, lugn och ödmjuk människa. Hedersam och enkel, men när måttet är rågat då är det ord utan visor. Men denna video utspelar sig dock lite innan den brutala massiva sociala stigmatiseringen och häxjakten började på att nordbor som ens vågade yppa ett minsta kritiskt ord om massinvandringen. Idag är det skillnad anser jag. Idag kan du få kicken från ett lagerjobb och utesluten ur facket ifall det är allmänt känt att du är aktiv inom SD t.e.x. Hur absurt det än kan låta så var svensken till en viss del “friare” då ner videon utspelades tillskillnad från idag.

    Jag vet att jag framstår som en aning lyrisk och sentimental emellanåt när jag kommenterar på olika regim-kritiska bloggar här och där, men följande är för mig evig sanning och kommer alltid vara: endast två saker ska man älska mer än sig själv i livet och det är Gud och ditt Fosterland, allt annat är detaljer

    http://www.youtube.com/watch?v=MK7qtoQk2OU&feature=related

    Gloria Deo
    Pro Patria

     

  9. Maximus

    “endast två saker ska man älska mer än sig själv i livet och det är Gud och ditt Fosterland, allt annat är detaljer”

    Absolut och jag lägger till att man dessutom skall älska sin familj mer än sig själv. Tack för länken till Jusse Björling, en av mina favoritet! :)

     

  10. Ja, familj ingår i Fosterlandet. Familj, förfäder och hembygd =Fosterlandet.

     

Skriv ett svar

Namn (måste anges)

E-post (publiceras inte) (måste anges)

Webbplats

<!–XHTML: You can use these tags: <a href=”” title=””> <abbr title=””> <acronym title=””> <b> <blockquote cite=””> <cite> <code> <pre> <del datetime=””> <em> <i> <q cite=””> <strike> <strong>

–>

Uppmärksamma mig på vidare kommentarer via e-post

// <![CDATA[// &lt;p&gt;&lt;img src=”http://pixel.quantserve.com/pixel/p-18-mFEk4J448M.gif?labels=adt.0%2Clanguage.sv&#8221; style=”display: none” height=”1″ width=”1″ alt=”” /&gt;&lt;/p&gt; // <![CDATA[//

Kommentera

