Anarko arkiv Massinvandr. o mångkultur. ideologi

Det här är Googles cachelagrade version av http://anarko.wordpress.com/category/massinvandring-och-mangkulturell-ideologi/page/2/. Det här är en ögonblicksbild av hur sidan såg ut den 11 jul 2009 23:20:12 GMT. Den aktuella sidan kan ha ändrats sedan dess. Läs mer

De här sökorden är markerade: anarko massinvandring
// <![CDATA[//

Arkiv för kategorin ‘Massinvandring och mångkulturell ideologi’

I Schweiz kan du bli åtalad om du förnekar att folkmordet på armenierna ägt rum, i Turkiet kan du bli åtalad för att du tvärtom hävdar att det ägt rum. Samtidigt vill gärna Tyskland ha rätt att åtala utländska medborgare för att de på hemmaplan förnekat vissa sanktionerade åsikter vad gäller förintelsen av judar under […]Läs hela inlägget »

Inledning
Som jag tagit upp i ett tidigare inlägg, uttalade sig påven Benedictus XVI för något år sedan om islams ökade närvaro i Europa. I Sverige har ämnet aktualiserats genom debatten om “Halal-TV”, en serie program under hösten 2008 som visar en muslimsk tillika icke-sekularistisk världsbild om hur det är att leva som muslim i Sverige/ Europa. Min egen inställning till Halal-TV är tudelad. […]Läs hela inlägget »

Det finns hedervärda människor inom alla etniciteter, män och kvinnor som förmår att representera de mest nobla delarna av sitt eget arv. Oavsett vilken kultur och vilken etnicitet dessa personer härstammar från, är de värda vår respekt. Jag vill dessutom redan nu betona att jag inte har något emot en rimlig nivå av icke-européer som […]Läs hela inlägget »

Om vi sammanfattar min position vad gäller invandring, rasism och främlingsfientlighet hävdar jag följande:
1.) Att vilja försvara den svenska/ europeiska kulturen och identiteten är inte rasism.
2.) Att betvivla fördelarna med det mångetniska samhället är inte främlingsfientlighet.
3.) Att vara skeptisk till massinvandring utifrån tvivel om det mångetniska samhället är inte att ifrågasätta alla människors lika värde.
Dessa […]Läs hela inlägget »

Ibland slås jag av enfalden i diskussionen om samhällets utveckling mot mångkultur. Om denna enfald kommer från politiker med ambitionen att väcka opinion, är det en sak, men att läsa den i rapporter med anspråk på vetenskaplighet, gör mig mer rädd än förvånad. Jag blir rädd eftersom det på intet vis tycks finnas den minsta ansats till att förstå verkligheten […]Läs hela inlägget »

På sätt och vis måste vi sluta att låtsas som om Europa fortfarande existerar. Det är klart att det finns en geografisk kontinent som fortfarande heter Europa och att det på denna kontinent finns muséer och arktektoniska påminnelser om europeisk kultur, men Europa såsom en andlig, etnisk och kulturell gemenskap finns inte längre. Den har […]Läs hela inlägget »

David Hume tillhör upplysningsfilosoferna och är bl.a. känd för sitt påstående om att känslor, emotioner, spelar en väsentlig roll i politiskt beslutfattande. Känslorna påverkar människans förmågor för kunskap, d.v.s. hennes förnuft och sinnen. Ibland är känslorna överordnade förnuftet, ibland låter hon okritiskt tro på sina sinnesförnimmelser utan att sakligt granska sina erfarenheter.
Uppdelningen mellan känsloliv och […]Läs hela inlägget »

Kvällens inlägg är ett svar på en kommentar jag fick i tråden “Argumenta ad Hitlerum” av en person som kallar sig Sven. För att besvara Svens invändningar och göra det lite mer matnyttigt för övriga läsare har jag valt att skriva ett nytt inlägg. Först presenterar jag Svens kommentar, varefter jag analyserar den i dess […]Läs hela inlägget »

Inledning
Med tillstånd från John Järvenpää lägger jag ut denna högaktuella kritik av EU:s försök att inskränka tanke- och yttrandefriheten i Europa.  Ämnet har åtskilliga gånger tagits upp på denna blogg och John Järvenpää sammanfattar och analyserar de berörda frågorna på ett ypperligt sätt. Texten är värd spridning, varför jag hoppas att fler i detta sammanhang börjar läsa Reaktion.nu.
Du sköna nya värld: Genetisk korrigering av tankar och […]Läs hela inlägget »

« Nyare inlägg

// <![CDATA[// &lt;p&gt;&lt;img src=”http://pixel.quantserve.com/pixel/p-18-mFEk4J448M.gif?labels=adt.0%2Clanguage.sv&#8221; style=”display: none” height=”1″ width=”1″ alt=”” /&gt;&lt;/p&gt; // <![CDATA[//

Kommentera

