jan 11 2

YTTRANDEFRIHETEN FINNS DEN?

YTTRANDEFRIHETEN FINNS DEN?

Jag är oroad över Sveige då en del Svenska politiker inte vågar se sanningen och se hur Svenskfientlighet deras politik är…

Även invandrare inser vart vi är på väg, men i detta Politiskt korrekta Sverige så vågar inte varken politiker eller media att skriva om vart Sverige är på väg och istället mörklägger man information som man kan hämta på andra ställen på nätet. Detta måste bli en ändring på.

Vissa journalister som Ulf Nilsson och Gunnar Sandelin, vågar uttala sig om sanningen.

GUNNAR SANDELINS ARTIKEL NEDAN BÖR LÄSAS.

http://www.dn.se/debatt/journalisterna-morklagger-sanningen-om-invandrarna

Enligt ett program på P1 så sa en journalist att hon inte vågade skriva något som hon ville för att få stämpeln rasist eller främlingsfientlig.

Hur har det då blivit med yttrandefriheten i Sverige??

Se vidare i min blogg med artikellänkar av Ulf Nilsson,Gunnar Sandelin, Kent Hansson, Jan Guilou med flera.

Ulf Nilsson skriver enligt nedanstående länk, han är beundransvärd som vågar skriva klarspråk.

http://www.expressen.se/kronikorer/ulfnilson/1.2161500/ulf-nilson-sverige-ar-pa-vag-at-helvete

Ytterligare bra artikel av Ulf Nilsson läs nedanstående artikel.

http://www.expressen.se/kronikorer/ulfnilson/1.2383004/ulf-nilsson-sanningen-gor-oss-rikare

Kent Hansson skriver också klarspråk, vilket jag beundrar, läs nedanstående artikel.

http://kvp.expressen.se/kronikorer/kenthansson/1.2225862/kent-hansson-fegheten-har-blivit-en-svensk-politikergren

Och det finns invandrare som vågar säga vad de tycker t.ex. i nedanstående uttalande i Ring P1.

Tyvärr har man tagit bort detta i You tube där en invandrare var upprörd över att SD smutskastas av vissa för att vara rasistiskt parti….

Mannen menade att hur kan det komma sig att de är rasister då de har så många invandrare som sympatiserar med dem….och t.o.m. är medlemmar i partiet…han menade att detta var rena smutskastningar och lögner om SD.

Gå in på nedanstående länk och lyssna. )Tyvärr borttagen)

Skrämmande att kalla alla för rasister och främlingsfientliga som ifrågasätter rådande flyktingpolitik.

FEMTON PERSONER GRIPNA MED FALSKA PASS 5 MAJ 2011…LÄS NEDAN.

http://www.expressen.se/nyheter/1.2427684/femton-gripna-med-falska-pass

Rädslan att bli stämplad som rasist eller främlingsfientlig är påtaglig inom media och därmed mörklägges mycket i media…och detta kallar jag inte för yttrandefrihet.

Skrivet av Ladycobra den 28 jan 11:01 | Anmäl
Kommentarer

Inlägget har 7 kommentarer
Lite tankar, vintiga tankar
Anmäl
Min kommer bryter inte mot nagra regler. Den beskriver hur jag kenner mig. Darfor skickar jag in den igen……………………………………………Jag har nu trottnat totalt nar det geller svensk media. Det ar logner, vinklingar och man berettar heller inte om alla nyheter som man borde. Detta tillsammans med all indoktrinering som sker har gjort svensk media till nagot som man forr i tiden anklagade ostataerna for…………………………..Jag har foljt svenska nyheter och rapporteringen om olika nyheter pa olika stellen och svensk media maste vara den mest forljugna i vastvarlden. Man manipulerar sanningar, jag maste saga detta eftersom alla de journalister som de har kan inte vara lika daliga……………………Visst, svensk media sjelva kan kalla det for precis vad de vill, sanningen ar anda den samma………………….Vad Sverige behover ar en tidning som har stod av nagon med en massa pengar i ryggen. Nagon som kunde anstella bra journalister, och sen som kunde skriva den sanning som borde skrivas. Denna tidning skulle enkelt sla ut alla andra tidningar nar det geller forsaljning. Enbart for att de holl sig till sanningen och inte vinklade fakta, indoktrinerade eller bara berettade en liten del av sanningen………………………..Sverige ar sa langt borta fran demokrati sa att det ar mycket skremmande. Yttrandefriheten snackar man om, men den finns inte. Svensk media tystar ner de som de inte gillar eller om debatter inte har sana asikter som de vill ska lyftas fram i media……………………Sedan skriver man om sanningen sa att den riktiga sanningen inte ska synas. Att den anda gar att fa fram struntar man i. Svensk media styr just nu Sverige och jag anser att detta ar bade farligt och mycket fel nar det geller demokratin. Nar folkets roster har tystats ner, vad finns da kvar??……………………Detta borde alla ta sig en funderare pa. Jag vill inte vara den som berettar for folk. Folk ska sjelva kunna bilda sig en uppfattning. Folk borde verkligen gora detta. Och det geller att vara kritisk och ta reda pa sanningen ifran andra halla an den svenska PK median……………………………Detta handlar inte om SD eller liknande. Det handlar om att folket inte har nagot att saga till om. De endas roster som raknas ar de som tror pa allt som svensk media berettar om. Osanning blir till sanning och indoktrineringen blir fullendad och Sverige blir precis som gamla oststater, vilket man i stort sett redan ar……………………jag ar bade mycket ledsen men ocksa mycket forbannad over att det land jag foddes i, det land jag vexte upp i har forvandlats till ett land dar man inte far yttra sig. Ett land dar media talar om for folket vad de ska tycka. Ett land dar media samt etablerade poltiker rent ut sagt fordummar den del av det svenska folket som tycker annorlunda an vad de forsoker att indoktrinera…………………….Ett land dar lognen har blivit sann eftersom media inte sager sanningen. Ar det verkligen sa den stora massan i Sverige vill att landet Sverige ska vara??……………………..Jag tror inte det………………. Ibland funderar jag pa att helt strunta i landet Sverige och lata det sjunka ner totalt i dyn utan att yttra mig. jag menar, jag bor i ett land dar man uppmuntras att yttra sig, dar det ar tillatet att yttra sig, dar heller ingen media forsoker att indoktrinera mig, dar media i forsta hand inriktar sig pa fakta och sen ar det upp till mig att avgora vad som ar fel eller rett………………..Jag vet inte, jag har alltid slagits for yttrandefrihet och demokrati, detta finns nu inte mycket kvar av i Sverige. Folk maste sluta upp tillsammans och visa media samt etablerade politiker att man inte accepterar detta. Eller, kanske ar svenska folket for fegt, inte har viljan eller anbart ar stora i keften nar de ar fulla eller bakom datorn dar ingen kan se dem…………………………..Jag vet inte, men jag blir sa forbannat ledsen nar jag ser hur illa det ar med Sverige och att folkets asikter tystas ner.
Skriven av Ron den 28 jan 11:21
Det är tydligen samma
Anmäl
”yttrande frihet” både i Sverige & Storbritannien.. Tur man i alla fall få tro vad man vill, sen får man väl bara ”hålla k…en” eller bli kallad rasist… Keep up the good informative work…. London kramar ♥♥♥
Skriven av nakkik den 30 jan 12:36
Visst
Anmäl
Jag är helt för att svenska lagar ska gälla alla som befinner sej här och passar inte galoscherna kan man flytta ut igen… Men att framställa alla invandrare som ”problem” är också uppåt väggarna galet. Många är istället hederliga och rättskaffens människor, som bara vill vara ifred för terror och förföljelse i sina forna hemländer. Som trots hög utbildning hellre tar lågbetalda jobb här. Omvänt så finns många rötägg med helsvensk härkomst och dessa hittar man ofta bland nynazister m.m. Vi är alla bara människor, ingen av oss är perfekt och bra och dåliga individer finns överallt, av alla kategorier och etniciteter.
Skriven av Cats den 2 feb 17:14
Helt rätt Cats !
Anmäl
Och visst har vi yttrandefrihet ! Jag m.fl. har inte blivit arresterade ännu !
Skriven av Jan i Askersund den 2 feb 19:00
Instämmer med Cats
Anmäl
Ja det finns jättemånga fina invandrare i Sverige som integrerat sig jättebra och inte har viljan att förändra Sverige, har själv invandrare som vänner och de tycker att vi skall värna om Sveriges kultur och seder samt demokratiska värderingar.
Skriven av Ladycobra den 2 feb 21:54
YTTRANDE.
Anmäl
DET ÄR INTE MÅNGA SOM VÅGAR SÄGA SIN MENING .. I ENSKILDA SAMMANHANG TÖRS DOM MEN INTE OM FLERA LYSSNAR OCH DOM INLEDER OFTAS MED ATT JAG ÄR INTE RASSIST MEN JAG TYCKER DET FINNS EN RÄDSLA ATT SÄGA VAD MAN EGENTLIG TYCKER.. JAG VÅGAR .
Skriven av laurette den 12 feb 11:43
Nej då
Anmäl
Jag är inte rädd för att säja vad jag tycker. Men ibland kan man ju ändra sej, när man lärt känna en del människor från andra kulturer bättre och sett deras villkor. Har jobbat lite ideellt genom kyrkan tillsammans med andra sista tiden och besökt flyktingförläggningar. Bjudit på fika, skänkt kläder och leksaker till barnen m.m. Det är faktiskt i realiteten så att de flesta asylsökande inte får stanna. Naturligt nog kan inte ett litet land som Sverige ta emot alla verkligt nödlidande heller. Men de kan åtminstone ha mött lite vänlighet och medmänsklighet på vägen. Vi försöker inte ”värva” dem till våran religion på något sätt. Utan det handlar bara om solidaritet och medmänsklighet med dem som har det sämre.
Skriven av Cats den 15 feb 18:31
Skriv kommentar

Läs först om våra regler och villkor för kommentarer.
Rubrik:
Kommentar:
Du är inloggad som: Feminix
Logga ut
Trackbacks

Trackback-url för det här inlägget är:

http://blogg.expressen.se/TrackBack?b=ladycobra2&e=644562

Inlägget har 0 trackbacks
Tipsa

Vill du tipsa en vän om detta blogginlägg? Klicka här!

Kommentera

