indi dec 2008 dec 1

INDIVIDUELLT SETT

OM BLOGGPOLICY

Fråga: Vad kommer jag att skriva om? Svar: Det vet jag ännu inte.

Jag kan dock försäkra att bloggen inte kommer att innehålla påhopp av något som helst slag MEN jag kommer inte att rädas att ta upp kontroversiella frågor om det är möjligt att hålla mig på ett i stort sett principiellt plan. Plus exempel från min mustiga fantasi förstås.

Bara undantagsvis kommer jag att skriva vad jag ätit till lunch eller middag eller nämna vilken tandkräm jag använder för tillfället. Ämnen och observationer som hamnar mellan alla genrer och kategorier skriver jag SÄRSKILT gärna om. Men eftersom jag i mina stunder är sjukligt systematisk kan jag inte lämna någon som helst garanti för att de inte i framtiden på något sätt kommer att kategoriseras.

Något som jag genast tänker på är typer och typiskheter. Alltså typer av människor. Just nu är jag till exempel övertygad om att nästa alla världens invånare är smålänningar. Sans blague!

Moderna företeelser som mobiltelefoni, kreditkort, föreläsningshysteri, duktighetskomplex etc. Inget heligt djur kommer att gå säkert. Jag vill vara som barnet i ”Kejsarens nya kläder” och det kanske måste göra lite ont för att vi alla ska bli friskare men det är det säkert värt!

Jag kommer inte heller att vara skonsam mot mitt ego som innehåller både högfärd, egoism, snålhet och okänslighet. Men turligt nog är jag en relativt anständig person. Låna min ögon en stund! Jag vill egentligen bara att bloggeriet skall vara en demokratins räddningsplanka och ett individualisterna sista halmstrå!

Den sannaste bloggen på det stora, vida nätet!

Skrivet av Ch. den 1 dec 17:43 | Anmäl
Kommentarer

Inlägget har 0 kommentarer
Skriv kommentar

Du måste vara inloggad för att få kommentera. För att logga in, klicka här.
Trackbacks

Trackback-url för det här inlägget är:

http://blogg.expressen.se/TrackBack?b=individ&e=443305

Inlägget har 0 trackbacks
Tipsa

Vill du tipsa en vän om detta blogginlägg? Klicka här!

Kommentera

