dec29-1

INDIVIDUELLT SETT

NAKNA PSYKEN*

Även män strippar numera. I jämlikhetens namn kanske eftersom kvinnor väl inte i lika hög grad attraheras av visuella, sexuella stimuli. Det är nog bara ”genusvetare” som tror (vill tro) det. *

Och även männen gör mot betalning. Det går ju aldrig att komma undan. Att någon gör det för att det är kul det kan man aldrig övertyga mig om! Inte ens män. Att de gör det för att det är kul alltså. Men de hittar en publik verkar det som även om det inte är på samma typ av estrader som den kvinnliga strip-teasen, vilket säger en del.

Och en del går nakna utan att veta om det. Som barn på stränderna, djur, kejsaren med de nya kläderna. Fast det är ju ett tillstånd de befinner sig i och inte en handling de utför.

Själv skulle jag aldrig kunna tänka mig att kasta plaggen i tron att någon skulle gilla det. Och det är det nog en del som är glada för. Däremot tycker jag att jag mentalt och känslomässigt kan strippa lite som jag väl (?) också gör i den här ”bloggen”. Eller är den för mesig?

Kan inte låta bli att dra en parallell till ovanstående om barn etc. Finns det också de som går nakna mentalt, intellektuellt och känslomässigt utan att vara medvetna om det? Kan det vara så illa? Och är det i så fall sexigt? Någon förförisk nakendans är väl inte att tänka på i det fallet

Hörde på teve en för mig okänd ”stjärna”( idag är ju halva mänskligheten stjärnor och en femtedel eller så megastjärnor så det är inte lätt att komma ihåg alla namn) som tydligen misstänkts vara man, svara så här: ”I like penises**, but I don’t have one.” Jag gissar att det fanns de som tyckte det var sexigt sagt. Jag tyckte det var lite roligt och lade det på minnet. För övrigt är jag nykter homofob.

*) Däremot kan de ju tycka att djur och killar är gulliga och vill då gärna läsa in alla sina önskningar (krav) i denna oskyldiga varelse. I sexan var det en snygg hästtjej som kom på att undertecknad var gullig och skickade kompisen att ta kort på mig på nyårsdagen. Vi träffades en snöig dag utanför stationen i Mellerud. Men eftersom jag var klantigare än Stig Helmer och bonde-Per tillsammans i kvadrat blev det inget.

**) ‘Penises’ betyder inte p-nissar i det här fallet heller utan är pluralformen av det urpsrungligen latinska namnet på det manliga fortplantningsorganet

Skrivet av Ch. den 29 dec 11:57 | Anmäl
Tillhör kategorierna: manligt och kvinnligt , mänskligt , samhälle , sexualitet
Kommentarer

Inlägget har 0 kommentarer
Skriv kommentar

Du måste vara inloggad för att få kommentera. För att logga in, klicka här.
Trackbacks

Trackback-url för det här inlägget är:

http://blogg.expressen.se/TrackBack?b=individ&e=452825

Inlägget har 0 trackbacks
Tipsa

Vill du tipsa en vän om detta blogginlägg? Klicka här!

Kommentera

