jan14-2

INDIVIDUELLT SETT

EN VÄN IN SPE

Denne man (jag) har inte hört Lars Ulvenstam som sommarpratare. Slutade lyssna på programmet någon gång undet 70-talet och nu vill jag inte riskera att någon typ Lotta Englund, Pernilla Wahsltröm eller ännu värre ska fördärva en hel dag för mig.

Däremot har jag tyckt mig skymta ovanstående Ulvenstam i rutan där sett allvarlig ut och omnämnt döden. Allt i överensstämmelse med en artikel för några månader sedan i SvD där det också berättas att LU nyligen mist sin livskamrat. Han sägs också fundera med humor och (antar jag) tillkämpad distans över sin egen kommande död.

Jag är yngre och det skulle vara lätt för mig som har ca 20 år kvar på jorden att sitta och raljera med detta trumfkort i bakfickan. Det kanske jag gör, mig ovetande, men jag VILL inte göra det. Lars verkar vara en av de varmaste och mest uppriktiga personer jag träffat på. Även om det bara varit genom teverutan. Fullt tillräckligt för mig.

Man blir lite trött på att leva ibland, man kanske inte är så bra på det helt enkelt (Per-Gunnar Evander). Men visst fruktar man döden. Övergången. Tillståndet som kommer efter. Man blir ett lik. Utan medvetande. Har ibland försökt att tänka mig död. Någon kommer och hittar mig, eller min kropp rättare sagt, skriker till, rusar ut, ringer någonstans… Men jag vet alltså inte om detta. Jag är inte där. Längre. Bara min lekamen.

Och Lars har varit elak. Liksom de flesta av oss. Men han vill redovisa det också.

Ja, jag skulle önska att han vore min vän! Eller någon som han.

Skrivet av Ch. den 14 jan 13:48 | Anmäl
Tillhör kategorierna: mänskligt , samhälle
Kommentarer

Inlägget har 1 kommentar
Jag är gärna din
Anmäl
Vän………………..Kram
Skriven av Sexy Bitch den 14 jan 17:27
Skriv kommentar

Du måste vara inloggad för att få kommentera. För att logga in, klicka här.
Trackbacks

Trackback-url för det här inlägget är:

http://blogg.expressen.se/TrackBack?b=individ&e=459153

Inlägget har 0 trackbacks
Tipsa

Vill du tipsa en vän om detta blogginlägg? Klicka här!

Kommentera

