jan27-4

INDIVIDUELLT SETT

JAG EN JAGMÄNNISKA

Håkan Eriksson är känd av mig för sina vettiga åsikter om manligt och kvinnligt. Men vad menas med denna nya bok? Tyvärr bor jag långt från Tegnérgatan 37 där författarna ska presentera boken i morgon 10.00. Hoppas det kommer referat i tidningarna.

Kan inte jag som medelålders, eurasisk man i Sverige diskrimineras? Är det det som avses. Kvinnor, barn, åldringar, invandrare, religiösa, handikappade, homosexuella, marginaliserade personer kan ju diskrimineras men jag är ju inget av detta.

Jag lider ju varken av dyslexi, bulemi eller inkontinens. Och inte SER jag annorlunda ut. Jo, jag är lite överviktig och flintis och jagsvag. Och kanske lite socialt handikappad och så har jag några bristsjukdomar. Men inte är det synd om mig!

Skrivet av Ch. den 27 jan 18:20 | Anmäl
Tillhör kategorierna: mänskligt , samhälle , religion
Kommentarer

Inlägget har 3 kommentarer
—-
Anmäl
Ingen eller alla människor är annorlunda! De där kategoriseringarna var inte särskilt övergripande.. Och de lappar du satte på dig själv, ger låååååångt ifrån en bild av vem du är!
Skriven av Vana Vita den 28 jan 01:16
Säkert
Anmäl
Håller med. Jag undrar bara om det är liknande grejer som boken handlar om. Det sas att det skulle vara 10 % av oss som ”inte tillhör någon grupp som diskrimneras eller ”kan” känna sig kränkta över att bli det. Något åsdant. Ciao!
Skriven av Ch. den 28 jan 08:34
Roligt skriven!
Anmäl
Om vi nu slår våra ”kloka” huvudena ihop, kanske vi hittar ngn minoritetsgrupp för Dig med! I värsta fall tänker ut en o bildar föreningen för våras rättigheter! Jag vill också tillhöra ngn minoritetsgrupp, vill inte vara under samma huva som invandrare eller kvinnor! Kanske vi hittar ngt roligare?
Skriven av viivian den 28 jan 09:13
Skriv kommentar

Du måste vara inloggad för att få kommentera. För att logga in, klicka här.
Trackbacks

Trackback-url för det här inlägget är:

http://blogg.expressen.se/TrackBack?b=individ&e=464495

Inlägget har 0 trackbacks
Tipsa

Vill du tipsa en vän om detta blogginlägg? Klicka här!

Kommentera

