feb9-4

INDIVIDUELLT SETT

SPAGETTI I LANDSKRONA

Jag fick inte vara med de stora grabbarna! Så här skrev kommunalrådet Torkild Strandberg till mig: ”Den här gången finns det tyvärr ingen möjlighet att vara med på besöket. Schemat är så tajt att det inte går att få in andra aktiviteter den här gången.” Men jag glädjer mig åt att han överhuvudtaget svarade. Så kanske jag röstar på honom nästa gång. Så här såg det i alla fall ut när man tog för sig av spagetti och köttfärssås på Dammhagsskolan:

Integrationsproblemen i staden tar sig uttryck i kriminalitet, sa Sabuni.

Bristande språkkunskapear i svenska leder till utanförskap, sa Björklund.

Kommunen fick beröm för att inte sopa problemen under mattan.

Kommunen och polisen samarbetar bra.

Skolan har ett stor ansvar men också föräldrarna. Vi måste våga (!) säga det sa Björklund.

Samme man ”förstår” också att många i staden skulle vilja ha fler övervakningskameror.

Ja, det var väl kontentan av det hela, i alla fall enligt HD. Vad jag hade velat fråga, om jag hade fått komma, skulle ha varit: Vilka förändringar kommer vi att märka här efter ert besök?

Vid osäkerhet får jag be Sabuni och Björklund följa råden i min initierade blogg, skriven 100 meter från en mordplats och 100 meter från platsen där de mumsade i sig sin spagetti.

Hör av er, vetja! Jag har idéer.

Skrivet av Ch. den 9 feb 18:26 | Anmäl
Tillhör kategorierna: politik , inrikes , mänskligt , uppfostran , skolan , ungdomar , samhälle , mord
Kommentarer

Inlägget har 4 kommentarer
Landskrona
Anmäl
en vacker turbulent stad……..Kram
Skriven av Sexy Bitch den 10 feb 09:59
Ja barnen kanske fick ätlig mat en dag ifall dom inte brukar
Anmäl
få det! Annars låter det väl som allmänna floskler så att respengarna kunde sparats in men man kanske ”peppar” varandra genom att åka ut och visa sig?
Skriven av Fido den 10 feb 14:40
Till Bitchan
Anmäl
Arkitektoniskt vacker, ja, hav och strand likosm pittoreska gamla fiskelägen när, bra restauranger. Men ett tiotal böss som springer omkring och rånar. Plus oroligheter under skolloven. Tala om lugn och ro!
Skriven av Ch. den 10 feb 19:56
Till Fido
Anmäl
Det är u det man tycker i första läget: Vad kan komma ut ur en sådan här resa. Men kanske det är en markering mer än något annat. För alla parter. Även för oss som ”sitter emellan” som tredje man. Det gäller att tänka för att kunna påverka eller agera!
Skriven av Ch. den 10 feb 19:58
Skriv kommentar

Du måste vara inloggad för att få kommentera. För att logga in, klicka här.
Trackbacks

Trackback-url för det här inlägget är:

http://blogg.expressen.se/TrackBack?b=individ&e=469496

Inlägget har 0 trackbacks
Tipsa

Vill du tipsa en vän om detta blogginlägg? Klicka här!

Kommentera

