feb3-4

INDIVIDUELLT SETT

REBELL OCH SOLITÄR FÖR EVIGT?

Klär nog inte i kjol

Jag här aldrig läst någon bok av Lundell fast jag har tänkt göra det. Jag känner till namnen på några av dem som ”Varg söker sin flock”. Lite väl sentimental låter dock den titeln för mig.

Jag känner förstås till ”Öppna landskap” men inget annat tror jag i musikalisk väg. Vet att han slog sönder gitarrer ett tag och hade svårt med spriten. Tror att han är några år yngre än jag.

Men jag gillar hans framtoning i det jag sett i intervjuer på teve etc. Han verkar vara OK. Vilket många säkert anser vara en underdrift. Han lever ensam men har fanatiskt trogna beundrare i hela landet.

DN har gjort en lång intervju med honom som jag vill tipsa om. Orkade inte sjäv läsa hela men ser där att han kallar sig anti-feminist. Det gör väl inte ens jag som kämpar mot avarterna inom genusforskningen. Men jag är inte feminist heller förstås.

Jag har inget emot feminister som vågar tänka själva utan att ständigt snegla på den politiska korrektheten. ”Kvinnosaken” har varit historiskt viktig att driva och man behöver fortfarande forska om manligt och kvinnligt, både det genetiskt och det socialt betingade. Min hållning utgår i stort sett från vad Håkan Eriksson anser om detta.

Nu undrar jag om man kanske borde göra en kraftansamling för ett bemöta och sticka hål på den allomfattande, politiskt korrekta och kvävande formen av feminism som finns i Sverige och några andra nordeuropeiska länder.

För att kunna göra detta behövs det en plattform, talesmän och media. Någon som känner till fler personer än Ulf Lundell, tidskrifter, partier som skulle kunna ha ungefär samma inriktning?

Skrivet av Ch. den 3 feb 16:43 | Anmäl
Tillhör kategorierna: jämlikhet , manligt och kvinnligt , mänskligt , uppfostran , samhälle
Kommentarer

Inlägget har 3 kommentarer
Lundell
Anmäl
har alltid varit en av de författare jag följt ända sedan JACK…..han är suverän och har ett bra språk………..Kram
Skriven av Sexy Bitch den 3 feb 20:07
Haj!
Anmäl
Jag läste lite till i artikeln och blev osäker på var exakt Lundell kan tänkas stå i förhållande till dagens politiskt understödda och tillämpade genusvetenskap. Jag är också för jämställdhet, lika lön för lika arbete, kvinnans ”frigörelse” men det vi ser idag är något annat. Någon som vet mer om Lundell?
Skriven av Ch. den 4 feb 09:04
Har en
Anmäl
del minnen sen ungdomen av ulf lundell. En del fina låtar men som person är han lite sävlig tycker jag ha det gött
Skriven av 1wenche den 4 feb 10:48
Skriv kommentar

Du måste vara inloggad för att få kommentera. För att logga in, klicka här.
Trackbacks

Trackback-url för det här inlägget är:

http://blogg.expressen.se/TrackBack?b=individ&e=467088

Inlägget har 0 trackbacks
Tipsa

Vill du tipsa en vän om detta blogginlägg? Klicka här!

Kommentera

