mars4-1

INDIVIDUELLT SETT

VARDAGSBETRAKTELSER ELLER POLITIK?

Håkan Eriksson – peugeotägare?

Har varit på bilprovningen 07.50. Dagen började bra för jag behövde BARA betala 200 för ombesiktning trots att racerbilen fick körförbud från och med idag (nu upphävt). Ja, den går verkligen som en tiger efter att jag lagt 14 000 i reparationskostnader på märkesverkstaden. Alla ni som kör pinnabilar: försök få tag i en Peugeot! Det är grejer, sa Geijer.

Såg att det tagit slut mellan CP, prinsen av Alnarp alltså, och fjällan. Hur skämmig måste inte DET vara. En liten notis i Svenskan bara. Nu dröjer det väl länge innan Silvia går utanför dörren igen. Jag mena han ser sååå bra ut, han är rik som en knös och reser vart han vill när han vill och man måste kalla honom prinsen. Hur kan han undvika att hålla kvar en tjej han gillar. Eller var det prinseriet som var felet?

Kampen mot alkoholbegäret fortsätter. Nu på ett mer medvetet plan och mer frekvent. Idag är det elfte dagen utan en droppe vin. Det går bra. Jag tänker inte på det hela tiden. Målet är inte att sluta helt utan att visa för mig själv att jag klarar mig utan en längre tid. Sen ska jag låta kolla lever och njurar så jag vet hur illa det är.

Sen är jag förbannad på det här genusvetenskapseländet. Efter den långdragna debatten över 72 timmar där jag gav mycket lever det kvar inom mig. Försöker förstå, sätta mig in, därav föregående inlägg, där det tyvärr blev fel illustration. Fotot föreställer ingalunda min idol Håkan Eriksson utan en tjej jag träffade på tåget till Stokholm.

Vad som retar mig med genusvetenskapen är främst att den är politsikt inrättad (propostion 1995 och sex professurer på direkten) och har en gräddfil till feta forskningsanslag OCH mästrar alla andra vetenskapsgrenar och samhället i stort.

Sedan att den medvetet bortser från alla biologiska aspekter, inte följer vedertagen vetenskaplig praxis och att viktiga g-forskare inte anger personer de citerar i sina avhandlingar är ju småsaker som skulle ha försvunnit med tiden om det varit en vetenskap som alla andra.

Företrädarnas översittarattityder gör det ju inte heller lättare att sas genusvetenskapen. Annars skulle man ju kunna tänka sig att man trots dess metodiska brister kunde anse att har en roll som drivkraft i ett modernt samhälle. Den borde kanske göra som många andra terrorositorganisationer: dela upp sig i en politisk, en miltär och en social gren.

Men det gör den alltså inte. Utan det är politik och pseudovetenskap i förening. Alltså man utgår från önskat resultat och försöker sedan belägga det.

Kanske lite långsökt men jag lider exempelvis av hypotyreos (dvs sköldkörteln producerar för lite hormon). Det har jag ärvt efter min mamma, djupt saknad, och det är fasicken ingen social konstruktion. Inte heller rubbningar som KAN förekomma i centrala nervsystemet, till följd av denna brist som ökande kroppslig och andlig svaghet kan med bästa vilja anses ha skapats i ett socialt samspel.

Skrivet av Ch. den 4 mar 08:57 | Anmäl
Tillhör kategorierna: mänskligt , samhälle , sjukdomar och vård
Kommentarer

Inlägget har 2 kommentarer
Det blev det ju
Anmäl
lite av varje det där………….kram
Skriven av Sexy Bitch den 4 mar 12:29
Hejsan!
Anmäl
Tycker du det är bra att blanda så där?
Skriven av Ch. den 4 mar 14:26
Skriv kommentar

Du måste vara inloggad för att få kommentera. För att logga in, klicka här.
Trackbacks

Trackback-url för det här inlägget är:

http://blogg.expressen.se/TrackBack?b=individ&e=478585

Inlägget har 0 trackbacks
Tipsa

Vill du tipsa en vän om detta blogginlägg? Klicka här!

Kommentera

