mars3-1

INDIVIDUELLT SETT

FEMINISTER OCH STÄDNING 02

Postat av Ch. 61 den 28 nov 2008 kl 12:43 Hoppa av det feministiska snälltåget och börja rensa ogräs kärleksfullt i er egen trädgård. Det finns mycket att göra när det gäller bristande medvetenhet, dialog och attityder men se inte feminismen som en fortsättning av ryska revolutionen (vars verkningar ju blev SÅ fel). Våga ta steget och titta på allt förbehållslöst. Var finns de kvinnor som behöver mest stöd idag?
Postat av Ch. 61 den 28 nov 2008 kl 12:37 Bah! Ge jämställdhetssträvandena ett mänskligt ansikte och plåga inte ihjäl era partners med gradskivan i högsta hugg. Om man älskar gör man allt för varandra!
Postat av Ch. 61 den 28 nov 2008 kl 13:34 Som jämställdhetsivrare, och trots att jag är man, tycker jag nog att rubriken till den här artikeln kanske är lite väl provocerande. Kunde man inte ha skrivit: ”Jämstställdheten är inte alltid det viktigaste…” eller ”Inte bara jämställdheten är viktig…” Det är klart att många tycker att en ungefärligen lika fördelning av arbetsbördan är väsentlig. Därför behöver man ju inte göra upp minutiösa scheman och springa omkull varandra samtidigt som man fäller en tår och tänker: ”Titta vad jämställda vi är!”
Postat av Ch. 61 den 28 nov 2008 kl 18:32 Till H.E. Jag trodde du redan skrivit ditt sista. Jag har inte nämnt ordet städning så jag förstår inte vad du pratar om. Din kille vill väl inte missa sitt veckogodis antar jag! Och så kan han ju ta igen mot stora starka killar på planen det han inte vågar mot dig. Mysig helg även från mig till alla: goda som onda och tjocka som smala!

Såg inte H.E:s inlägg från kl. 16.15 förrän nu. Där håller jag för min del med om en del men vill understryka att jag aldrig pratat om städning: Att tjejer blir uppfostrade att hålla ordning får vi väl försöka ändra på då! Och alltför ofta kan nog killar ha haft en mamma som städar för att sedan bo skitigt ett tag tills de får en tjej som städar. Som du H.E. skriver. Men är det mest så att de i DET läget – med hjälp av piska och morot – äntligen lär sig att städ. Men inte i dagens Sverige så mycket väl?

Vad har bilden med inlägget att göra?

Skrivet av Ch. den 3 mar 09:05 | Anmäl
Tillhör kategorierna: manligt och kvinnligt , mänskligt , feminism
Kommentarer

Inlägget har 1 kommentar
man blir inte mer jämnställd än man gör sig
Anmäl
Kram
Skriven av Sexy Bitch den 3 mar 09:24
Skriv kommentar

Du måste vara inloggad för att få kommentera. För att logga in, klicka här.
Trackbacks

Trackback-url för det här inlägget är:

http://blogg.expressen.se/TrackBack?b=individ&e=476991

Inlägget har 0 trackbacks
Tipsa

Vill du tipsa en vän om detta blogginlägg? Klicka här!

Kommentera

