feb24-3

INDIVIDUELLT SETT

DANIEL I LEJONGROPEN

Jag visste att Vickan skulle få Daniel på fall till sist. Ni vet väl också att det nästan alltid är kvinnan som ser till att det händer saker när det gäller sådant? Jag känner i alla fall inte till några andra fall men det bör väl förekomma undantag.

Daniel dök nämligen upp I teve för ett tag sedan i sitt gym och snackade. Det var en förvärmare. Nu ska man slussa in honom så att han kan bli en offentlig person. Hoppas han har tänkt sig för. Det är nog ingen dans på rosor och leendet stelnar nog på läpparna ganska ofta när man sitter där och skålar och har det bra.

Sen är det det detta med Vickans haka. Det innebär ju att hon vill bestämma. Och formellt spelar hon redan första fiolen. I värsta fall får du bilda klubb med nattklubbsdoktotn Henrik i Danmark och ”Philip-ett-halvt- steg efter” i England.

Dessa två färhållanden skulle kunna sänka skeppet om det var fråga om vanliga personer. Men när du sagt ja, Daniel, finns det tyvärr ingen utväg annat än att bo i annexet till något slott och hålla skenet uppe så gott det går.

Fast nu för tiden kan man ju maila och sms:a, tjatta och blogga. Och skilja sig med stor möda och under våndor, som Charles i England.

Om du inte redan hade haft ditt på det torra nu så får du verkligen nu (själv får jag kämpa på med mina skulder tills jag går i graven). Vickan är en fin och duktig tjej. Var rädd om henne! Skaffa dig en hobby så du inte blir alltför beroende av svärföräldrarna. Du är alltid välkommen att läsa min blogg så kanske du lär dig att blogga själv så småningom.

Funderar själv på om jag skulle kunna jaga upp något kungligt villberåd. Men det finns två hinder för de: 1) jag är lyckligt gift och 2) prinsesssan Lilian är sjuklig men det kanske blir fler änkor snart. Madeleine har jag reserverat en av mina söner om det tar slut med hennes nuvarande.

Som inbiten republikan jag inte gratulerar kronprinsessparet utan privatpersonerna Victoria Bernadotte och Daniel Westling. Grundaren av dynastin Westling? De ingår i alla fall i min ”stam” av personer som jag känner till.

När deras barn en gång ska gifta sig hoppas jag innerligt att de inte kommer att vara kungliga personer! Det kan väl vara fint nog att tillhöra djursholsmklanen eller något liknande.

Don’t tell SÄPO!

Skrivet av Ch. den 24 feb 19:31 | Anmäl
Tillhör kategorierna: inrikes , mänskligt , samhälle , monarkifrågan
Kommentarer

Inlägget har 0 kommentarer
Skriv kommentar

Du måste vara inloggad för att få kommentera. För att logga in, klicka här.
Trackbacks

Trackback-url för det här inlägget är:

http://blogg.expressen.se/TrackBack?b=individ&e=475779

Inlägget har 0 trackbacks
Tipsa

Vill du tipsa en vän om detta blogginlägg? Klicka här!

Kommentera

