feb14-2

INDIVIDUELLT SETT

SKOJIGA FJOLLOR

Boxaren Scott säger om dansaren Tony Irving: – Snälla du, vi pratar om män, inte fjollor. Scotts egen partner gråter och talar om diskriminering. Irving själv och andra deltagare blir upprörda och den omdömesgilla fru Höglund anser at det var kränkande för alla homosexuella. Scott sjäver säger att det inte var pesonligt menat och att hna själv har bögkompisar.

Själv förstod jag inte riktigt innebörden av ordet ”fjollor” när jag hörde det (jag stammar från Småland). Men det finns andra synpunkter på det inträffade. Den bloggande flygvärdinnan Anette kan inte se något kränkande i episoden eftersom Irving själv nyligen gått ut i pressen och bl.a. berättat om sina otrogna pojkvänner. Det är i allmänhet ointressant vad folk gör i sängen, tycker hon, och det måste jag hålla med. Vad man själv gör där är ju viktigare att hålla reda på. Och skönare.

Och Irving själv har ju, visserligen mest som en gimmick kanske, flirtat upprepade gånger med en annan manlig deltagare i Let’s Dance. Denne kanske känner sig kränkt? Och Scott kanske känner sig kränkt för att han får låga poäng? Han kanske t.o.m.kan tro att det beror på hudfärgen. Och hon med pattarna? Vem är mest kränkt? Dags för en ny tävling kanske nästa säsong: Vem känner sig mest kränkt. TV4 gör nog gärna det! Programmet alltså.

Skrivet av Ch. den 14 feb 16:35 | Anmäl
Tillhör kategorierna: jämlikhet , manligt och kvinnligt , mänskligt , samhälle
Kommentarer

Inlägget har 3 kommentarer
Glad,,,
Anmäl
,,alla hjärtans dag på dig, med eller utan Tony Irving. Kram:-)
Skriven av kaisa den 14 feb 17:56
Well…
Anmäl
Bögar tar ofta alla chanser dom kan och utropa diskriminering…Jag är ju gay..Men alltannat än fjollig…Skulle aldrig aflla mig in att känna mig kränkt om nån skulle kalla mig fjolla..Jag kallar folk för fjollor hela tiden:-)
Skriven av Stewie den 14 feb 23:07
Det hade jag kunnat tänka mig att se……
Anmäl
Kram
Skriven av Sexy Bitch den 15 feb 12:17
Skriv kommentar

Du måste vara inloggad för att få kommentera. För att logga in, klicka här.
Trackbacks

Trackback-url för det här inlägget är:

http://blogg.expressen.se/TrackBack?b=individ&e=471580

Inlägget har 0 trackbacks
Tipsa

Vill du tipsa en vän om detta blogginlägg? Klicka här!

Kommentera

