mars8-4

INDIVIDUELLT SETT

ALKOHOLBRYDERIER

Mitt alkholfria experiment ”flyter” (haha!) på utan större problem. Egentligen är det ju dock vinet som jag vill eliminera ur mitt liv en avsevärd tid. Detta så att jag ska kunna börja om efter ett antal månader och använda det som det är tänkt att användas: till måltider. Tomheten känns nu mindre tom, trycket i väggarna runt tomheten är mer som något som man bara vet finns där, ett sus i trädkronorna, oron i själ och lemmar är mindre intensiv, det spritter inte så ofta eller så kraftigt, humöret är strålande, det går bra att samla tankarna men uthålligheten är kanske sämre, förmågan att ha tråkigt alltså, att liksom bara mala på – mitt kännetecken – halvt mekaniskt men utan uppehåll så att det räntar till vad man än gör, den synbara förkärleken till det monotona, den förmågan har blivit sämre. Kroppen mår bättre, den är piggare, orkar lite mer. Den röda drycken medför ju en hel del ”slaggprodukter” som olika organ måste ta hand, om inbillar jag mig. Men efter 15 dagar längtar jag (eller är det kroppen?) efter några droppar alkohol. Det ska jag ta i form av mellanöl i veckan eller till helgen. Längre pallar jag absolut inte. Sen är det inget bestämt. Kanske det blir svårt att vara helt ”ren” på helgerna. Så kanske det blir olika former av öl eller nubbe, förhoppningsvis kan jag pausa 7 dagar eller längre emellanåt. Vinet får komma in i mindre mängder så småningom. Eventuellt. Det verkar också som om just vinet (det röda) framkallar eller förstärker B12-bristen. Efter 60 eller 90 dagar blir det en rejäl köttbit (tänk om man hade varit i Argentina eller Texas!) med ett fylligt rött (eller svarta är väl de bästa vinerna) vin på flaska! En stund som jag vill dela med vänner, njuta, ge dem kärlek, få kärlek (bildligt menar jag för h-e!). Kanke en kväll med grabbarna, eller familjen, eller båda delarna.

Skrivet av Ch. den 8 mar 19:33 | Anmäl
Tillhör kategorierna: mänskligt , psykologi
Kommentarer

Inlägget har 5 kommentarer
Ja, det är ju ett…
Anmäl
h-e om man måste välja, jag menar – det är ju så GOTT! Alltihopa. Vid rätt tidpunkt och rätt tillfälle och inte för jämnan. Kopp kopp i kaffe!
Skriven av Geddfish den 8 mar 20:36
ja du..
Anmäl
..de där var en hel del funderingar de! själv kan jag ta ett glas vin till någon helg, och njuta av de utan represalier… Intresant fundering om att B-12 bristen försämras av vin, har jag alldrig tänkt på!… Trevlig kväll! Kram! /Lena
Skriven av lena dalarna den 8 mar 21:27
Geddfish
Anmäl
Visst, så är det! Njutningens ögonblick kan inte vara för evigt. Tur att man kan drömma. I morse hade jag en rättså undebra dröm (inte sex elelr sprit) och ville inte vakna. Tvärtom jag skötte barn etc. men jag var HEMMA. I alla bemärkelser.
Skriven av Ch. den 9 mar 10:03
Lena i Da.
Anmäl
Det är det jag strävar efter eller helst, som sagt, till maten. Sen kanske man NÅGON GÅNG får lust att förlänga det hela men inte alltid. Faktsikt en läkare som sa det om B12. Var i Dalarna? Snö ännu?
Skriven av Ch. den 9 mar 10:05
JAG GILLAR DINA INLÄGG
Anmäl
Kram
Skriven av Sexy Bitch den 10 mar 12:25
Skriv kommentar

Du måste vara inloggad för att få kommentera. För att logga in, klicka här.
Trackbacks

Trackback-url för det här inlägget är:

http://blogg.expressen.se/TrackBack?b=individ&e=480378

Inlägget har 0 trackbacks
Tipsa

Vill du tipsa en vän om detta blogginlägg? Klicka här!

Kommentera

