mars15-1

INDIVIDUELLT SETT

MÖEN MAOD Å GOER MAOD I MALMÖ

Upptäckte just att Sydsvenskan har en schysst matblogg. Ni som bor i mellansverige kan väl få läsa den också tycker jag. I Norrland hinner man väl knappast med sådan Californian bullshit som Tony S sa. Där uppe är ni väl upptagen med att ströva på vidderna, jaga älg och bränna hembränt.

Bara skojar:-) är själv norrlänning till 1/4 kommer från Ö-vik men har bott och gått i skolan i Umeå och Sundsvall. Huvaligen där överdrev jag lite utan att ljuga. Kan jag få en bonus nu?

Nåja, variation och flitig uppdatering garanteras i denna matspalt av att det är inte mindre än fyra skribenter som bidrar. En söt tjej vid namn Lisa (ni ser att jag är mansgris också) har varit bakom kulisserna på toppkrogen Trio i Malmö.

Ett intressant grepp. Som resulterar i det rafflande avslöjandet att krögarna inspirerats av maten på enkla sjappp ute i Europa. Genialt måste jag erkänna. Sen åker de hem, tiodubblar priserna (toppriser måste det vara på en toppkrog ju!), tar åt sig äran och hamnar i White Guide.

Själva snålar de gärna med ärtsoppa från plastkorvar. Privat alltså. Där håller jag med: det är en enormt underskattad maträtt kvailitetsmässigt. För det tipset borde jag få en kraftigt förhöjd bonus.

Längre ner (den 9 mars) i samma matblogg påstår Anders Fagerström sig ha provsmakat alla Systemets 124 boxar. Tro det den som vill! Jag skulle inte vilja städa hemma hos honom sedan. Världens mardröm att dissekera, massakrera och kremera 124 bag-in-box-förpackningar. Och sedan ta vara överblivna rester så att de inte förgås i onödan.

Fruktansvärt likartade tycker den fagre där han sitter på rummet och spottar ut i vasken. Unket och förlorad fräshör blir det sammanfattande omdömet. Had ehan hyrt in några strippor och beställt upp mat från Trio skulle han nog tyckt annorlunda! Tänker jag, dum som jag är. Det är plastpåsarna som bär skulden , säger han. Särskilt rosé.

Enda glädjeämnet hittar skribenten i försäljningshiten Castillo de Gredos. Både rött och vitt är betydligt bättre i box än på tetra. Undertecknad kan intyga att smaken på röd Gredos har varierat mycket under åren. Den var bra på tetratiden tyckte jag men försämrades. Likadant tycker vännen Per från Mellerud (fan jag måste ringa honom). Nu ska den dock ha svingat sig upp och blivit ett enkelt vardagsvin enligt malmögrabbarna.

I korthet: Åk till Malmö och roa er oavsett var ni bor! Det går väl flyg till och med från Norrland.

I väntan på bonusar, Mona Sahlins avgång och den politiska genusvetenskapens slutliga fall!

Skrivet av Ch. den 15 mar 10:34 | Anmäl
Tillhör kategorierna: mänskligt , feminism , maktmissbruk , sexualitet , sjukdomar och vård , litteratur
Kommentarer

Inlägget har 3 kommentarer
Malmö är OK
Anmäl
men ack sö rörigt………
Skriven av Sexy Bitch den 15 mar 18:45
så rörigt skall det ju va!!!!!!!!!!!!!!!
Anmäl
Kram
Skriven av Sexy Bitch den 15 mar 18:45
Tänkte väl det
Anmäl
Vet inte varför ö sitter så nära å på tangentbordet. Men man skulle ju förstö ändö sö de går inget får min del.
Skriven av Ch. den 16 mar 09:48
Skriv kommentar

Du måste vara inloggad för att få kommentera. För att logga in, klicka här.
Trackbacks

Trackback-url för det här inlägget är:

http://blogg.expressen.se/TrackBack?b=individ&e=482951

Inlägget har 0 trackbacks
Tipsa

Vill du tipsa en vän om detta blogginlägg? Klicka här!

Kommentera

