mars10-1

INDIVIDUELLT SETT

DU SKALL ICKE STJÄLA!

Du skall icke stjäla står det i Bibeln. Och antagligen i Koranen också. Likväl görs detta dagligen och stundligen.

Som nu när jag stjäl nedanstående från en bloggkollega som antagligen (förhoppningsvis) stulit det någon annanstans eftersom min egen skuld då förringas avsevärt. Skulle det vara så att den/han/hon själv skapat texten och vill ha ersättning kan den/han/hon höra av sig så får vi göra upp som män (en bärsa bak knuten) och inte som fjollor (rättstvist).

Texten eller uppställningen är ju i högsta grad aktuell med tanke på debatten om den räliga, politiska ”genusvetenskapen” vilken som bekant förnekar att det finns skillnader mellan män och kvinnor beroende på genetik (arv). Skulle denna s.k. vetenskap mot förmodan upptäcka några genomsnittliga skillnader förnekas de konsekvent, blånekas, eller skylls på manspatriarkatets förtryck.

Här har vi en litterär text som drar erfarenhet från folkets tusenåriga erfarenhet. Vad tror du? Arv eller miljö? Arv OCH miljö är ju också möjligt. Beträffande ordet ‘pöka’ så lär det betyda ‘fortplanta sig’ eller ‘plöja’ som Tony Soprano säger. Man kan också säga ‘perforera’ om man är tekniskt begåvad eller ‘älska’ om man ligger åt det softa hållet.

Vardagligt kvinnospråk
1. Ja = Nej
2. Nej = Ja
3. Kanske = Nej
4. Vi behöver = Jag vill ha
5. Jag är ledsen, men… = Du kommer att få ångra det här
6. Vi behöver prata…. = Nu har du ställt till det…
7. OK, gör som du vill = Passa dig jävligt noga
8. Jag är inte alls arg = Klart jag är arg, din idiot.
9. Vad du är uppvaktande ikväll = Tänker du bara på sex?

10. Usch vad mycket disk! = Det är din tur att diska!

11. Sitt du uppe och titta på TV bara! = Du snart få ångra att du struntar i mig!

12. Visst är Stina söt! = Säg inte ja för då stryper jag först dig och sedan subban!

Vardagligt mansspråk
1. Jag är hungrig = Jag är hungrig
2. Jag är sömnig = Jag är sömnig
3. Snygg klänning = Snygg urringning
4. Jag älskar dig = Jag vill pöka nu
5. Jag har tråkigt = Vill du pöka med mig?
6. Ska vi dansa? = Vill du pöka med mig?
7. Kan jag ringa dig nån gång? = Vill du pöka med mig?
8. Ska vi gå på bio? = Vill du pöka med mig?
9. Får jag bjuda dig på middag? = Vill du pöka med mig?
10. Dom skorna passar inte till dräkten = Jag är bög

11. Gå du lägg dig bara, jag klarar mig själv! = Hoppas det kommer en porrfilm.

12. Det var jättegott men vi behöver ju inte ha det så ofta! = Servera aldrig mer den äckliga maten!

Har de pökat eller ska de?

Skrivet av Ch. den 10 mar 02:46 | Anmäl
Tillhör kategorierna: jämlikhet , manligt och kvinnligt , mänskligt , feminism , sexualitet , psykologi
Kommentarer

Inlägget har 0 kommentarer
Skriv kommentar

Du måste vara inloggad för att få kommentera. För att logga in, klicka här.
Trackbacks

Trackback-url för det här inlägget är:

http://blogg.expressen.se/TrackBack?b=individ&e=481068

Inlägget har 0 trackbacks
Tipsa

Vill du tipsa en vän om detta blogginlägg? Klicka här!

Kommentera

