mars23-1

INDIVIDUELLT SETT

BARA DU SLOG EN SIGNAL!

Vi har kommit till ett läge där ”marknaden” tror att alla sitter och kollar sina el-, gas-, telefonräkningar och övriga fasta utgifter på öret varje månad.

Jag vill bara vara i fred och inte att det ringer folk som tror att man ska byta leverantör av det ena eller andra för att man får några örens rabatt hit och dit.

För att inte tala om alla tjejer (man inbillar sig ju gärna att de är söta och attraktiva) och erbjuder gratis strumpor, kalsonger och toapapper med det ledande utropet: ”Det låter väl bra!”

Min hobby är som en känd utförsåkare vid namn Stenmark en gång så fyndigt uttryckte det att ”få vara ifred”. Hellre äter jag falukorv tre dagar i veckan än bekymrar mig för kronor och ören på det sättet. Och jag är för lat ens för att anmäla mig på NIX så vill någon göra det åt mig vore jag tacksam.

Härom dagen ringde det en oförvägen yngling när jag precis hade satt mig vid skrivbordet och bad att få tala med den som ”har hand om elräkningarna” i familjen. När jag genast sa att jag var nöjd med det bolag jag har (Lunds Energi) ebjöd han mig ett års gratis elkonsumtion. Jag sa nej för jag ville komma igång med min dag. ”Det var inte illa”, sa han och sedan i ett desperat försök att vara professionell: ”Ha en fortsatt bra dag!”

Ja, det hade jag minsann, trots ditt olägliga samtal käre ungersven! Men lär dig att allt inte är pengar i livet! Det finns också sådant som ”tajming, smajling, freedom, having plenty of fun, sex and peace of mind”.

Till er som ringer: ni ska veta att telefonförsäljare ”par définition” och a priori är föraktade och hatade i hela världen! En mer enfaldig syn på världsordningen än den ni försöker leva upp till finns bara inte!

Därför: om ni längtar efter uppskattning och kärlek så byt jobb!

Skrivet av Ch. den 23 mar 11:59 | Anmäl
Tillhör kategorierna: mänskligt , samhälle , psykologi
Kommentarer

Inlägget har 0 kommentarer
Skriv kommentar

Du måste vara inloggad för att få kommentera. För att logga in, klicka här.
Trackbacks

Trackback-url för det här inlägget är:

http://blogg.expressen.se/TrackBack?b=individ&e=485806

Inlägget har 0 trackbacks
Tipsa

Vill du tipsa en vän om detta blogginlägg? Klicka här!

Kommentera

