mars22-1

INDIVIDUELLT SETT

VARNING FÖR Ö&B

Det gamla Överskottsbolaget har hittat en egen liten nisch i affärslivet men deras livsmedelkunskaper är nog lika lite up-to-date som vissa av produkterna.

En beundrarinna som jag är gift med serverade mig i förrgår några hekton hasselnötskärnor till kvällens öl. Glupsk och oförvägen som jag är, det måste tillstås, satte jag i mig allihopa under Let’s Dance fast att de var långt ifrån färska och smakade aningenhärsket på några ställen.

Men det var gott att ha något att bita i. Räknade förstås med magont, men det ska ju en karl tåla. I stället visade det sig att jag fick så fruktansvärt ont och blev så trött att jag måste vila från klockan 13.00 följande dag till 08.00 ytterligare en dag senare.

Det som kom upp i kräkningen ca 12 timmar efter intaget var just hasselnötskärnor i en ljusbrun vätska som magen bara delvis lyckats bryta ner innan den såg sig tvungen att skicka upp dem samma väg de kommit.

Den rännskita som inträffade några timmar senare hade ganska exakt samma innehåll vilket var lite komiskt och samtidigt väldigt äckligt. Men skit samma och jistricka! hoppas inte Ö&B har någon som sitter och tar hem feta bonusar i alla fall.

Skit går igen som någon så klokt uttrycke det. Du som just gjorde en äcklad grimas kan ju vara tacksam att jag inte hade sinnesnärvaro att ta fram min Olympus kamera för att illustrera inlägget med bilder! Hade det varit en dröm hade det betytt pengar- nu var det tyvärr bister verklighet. God söndag!

Skrivet av Ch. den 22 mar 08:50 | Anmäl
Tillhör kategorierna: mänskligt , sjukdomar och vård , psykologi
Kommentarer

Inlägget har 1 kommentar
förstår dig
Anmäl
jag köper aldrig nötter och liknade saker på ÖB, då jag inte litar på att deras kunskap om mat, dessutom så säljer dom ju bara varor som blivit över från andra ställen. mat förgiftning är inget vidare, men jag fick det av en mimosa sallad som jag köpte på OBS för många år sedan.
Skriven av Pluffs den 22 mar 13:15
Skriv kommentar

Du måste vara inloggad för att få kommentera. För att logga in, klicka här.
Trackbacks

Trackback-url för det här inlägget är:

http://blogg.expressen.se/TrackBack?b=individ&e=485382

Inlägget har 0 trackbacks
Tipsa

Vill du tipsa en vän om detta blogginlägg? Klicka här!

Kommentera

