april1-1

INDIVIDUELLT SETT

INGET APRILSKÄMT HÄR INTE

Lite grand är det ju så att har man en blogg så måste man komma med nya saker hela tiden, variera, skriva kul etc. Det blir svårt ibland när man samtidigt jobbar, har familj, går till tandläkaren etc.

Jag fick bedövning idag och frågade om jag skulle kunna gå fint hem på tottoaren? Hon fann sig tämligen snabbt, skrattade och sa att ”ja, på grund av bedövningen skulle det inte var några problem i alla fall”.

Lite grand som när jag föddes och mamma frågade om jag var hel och ren? Minns det som i går. Hade precis vattenkammat mig och slitit bort de sista resterna av plastfolien som jag levererats i.

På väg till tandis idag råkade jag titta in i ett skyltfönster och såg en man som räligt (skånska för ‘fult’) nerkasad i en skrivbordsstol satt och pratade i telefon som om han suttit hemma i en vecka.

Gav mig fan på att jag skulle se efter vad det var för ett företag när jag gick tillbaka. Svar: bussbolag. Ingen bonusdirektör åtminstone för då skulle jag väl gjort mig olycklig.

Läs gärna mina minna minnen från en torfig barndom på min andra blogg. Du kommer att gråta mer än när du såg ”Barnen från Frostmofjällen” senast, det garanterar jag. Jag växte nämligen upp i ett hål på en landsväg med presenning över och fick börja arbeta så snart jag kunde gå (ska lägga till ett längre sjok ikväll).

Nejdå, inte riktigt så allvarligt. Fråga syrran. Pratade med henne igår. Det var kul plus lite till för hon är den enda släkting jag numera har en ”självbärande” relation till. Faktiskt. Förutom kärnfamiljen då.

Undrar om det beror på min aversion mot att gå på kalas?

Skrivet av Ch. den 1 apr 12:42 | Anmäl
Tillhör kategorierna: mänskligt , samhälle , psykologi
Kommentarer

Inlägget har 0 kommentarer
Skriv kommentar

Du måste vara inloggad för att få kommentera. För att logga in, klicka här.
Trackbacks

Trackback-url för det här inlägget är:

http://blogg.expressen.se/TrackBack?b=individ&e=489203

Inlägget har 0 trackbacks
Tipsa

Vill du tipsa en vän om detta blogginlägg? Klicka här!

Kommentera

