apr5-3

INDIVIDUELLT SETT

EN DRIBBLER AV NACKAS KLASS

Ulf Nilssson på Expressen har varit med ganska länge enligt sig själv. Ni missade väl inte hans utmärkta sammanfattning av det svenska politiska läget i gårdagens nätupplaga av Expressen.

Sossarna behöver en ny partiledare före sommaren! Jag håller med men kommer att tänka på refrängen: Erk du, Maja du, var ska vi ta’t? Jag kan inte se någon hur mycket jag än kisar och skuggar med handen. Och det är ju bara att tacka och ta emot för Alliansen.

Jag tänker i nuläget lägga min röst på ett av alliansens partier, i brist på bra alternativ huvudsakligen. Eftersom det inte på länge funnits en förnuftig och hederlig vänster lägger jag rösten strax till höger om mitten.

Men jag hoppas nästan, skam till sägandes, att SD kommer in, så att det öppnas ett fönster mot mot verkligheten för gubbarna i riksdagen. Det skulle vara väääldigt uppfriskande om de rumsterade om lite bland all politsk korrekthet och alla förbindligheter hit och dit.

Missa alltså inte Ulfs krönika! Den är träffsäker så in i bomben!Bland annat skriver han så här om någon: ”han är expert på att glida undan, en dribbler av samma klass som Nacka Skoglund (fast mera välkammad, om det är ordet)”. Gissa vem!

Skrivet av Ch. den 5 apr 16:03 | Anmäl
Tillhör kategorierna: inrikes , samhälle
Kommentarer

Inlägget har 2 kommentarer
Hej ch!
Anmäl
Tackar för dina rader hos mig! Jag fick ett svar från medarbetaren o det är ju alltid något positivt! Det finns en instans som du kan skriva till o det är skolinspektionen, Johan Hardstedt eller Lars Arrhenius. jag pratade med Johan H om en ung dam här o de tycks reagera bra på brevet jag skrev om mobbing! Prova ch! Ha en fin kväll nu o ha det bra!
Skriven av Lotten den 5 apr 18:24
Tack !!
Anmäl
För raderena hos mig.. Sitter nu med ångest men det går över såsmåningom,, Imon kanske… Kram Minigirl
Skriven av jockmokk den 5 apr 19:36
Skriv kommentar

Du måste vara inloggad för att få kommentera. För att logga in, klicka här.
Trackbacks

Trackback-url för det här inlägget är:

http://blogg.expressen.se/TrackBack?b=individ&e=490426

Inlägget har 0 trackbacks
Tipsa

Vill du tipsa en vän om detta blogginlägg? Klicka här!

Kommentera

