apr27-1

INDIVIDUELLT SETT

Lasse Lönndahl

Lasse, Lasse liten för 11 år sedan. I bakgrunden min svåger Ingvar och min syrra Viola på finlandsfärjan.

.

Såg Lasse Lönndahl på teve igår. Vet inte om det har så mycket med politk att göra men jag såg det ur individens perspektiv:-). Lasse har alltid förefallit mig vara världens hedersman. Nästan i stil med gubben Noah.

Nu visade det sig till min förvåning att var en baddare på att dra fräckisar, han sjöng en av sina låtar och dansade tango, låt vara stillsamt, men så är han också fyllda 81. Ser bra ut och är social och artig som alltid.

Förr hade en nästan irriterande väluppfostrad framtoning. Men det kanske krävdes av någon som var tonårsidol långt efter 30 fyllda. Jag kommer ihåg att han sjöng en del låtar med ett lätt tremolo vilket jag då uppfattade som aningen pinsamt och rösten tycktes mig opersonlig jämförd med Elvis och grabbarna.

Men han var, och är, en idol, självklart. Han började uppträda redan i slutet av 40-talet och han har onekligen blivit ett tidsdokument. Och vilka sånger: -Hallå ni alla förälskade par, jag vet vad kärlek är. Han kunde sjunga ut också.

Det gick rykten om att han tragiskt förlorat en dotter som bodde i USA. Jag undrar om han inte hade en liten romans med Sonja Stjernqvist, åtminstone var de vänner och besökte varandra. Nu visade det sig att han hade en dotter vid namn Helena och var ganska lattjo.

Heja på Lasse! Du har varit lite hemlighetsfull men tänk om jag kunde sjunga som Lönndahl kan!

Läs gärna vad Aftonbladet skrev om honom när han fyllde 70. Han har stått och pinkat bredvid Frank Sinatra, precis som jag bredvid Carli Tornehave! Nån mer som har uträttat liknande stordåd?

Skrivet av Ch. den 27 apr 20:37 | Anmäl
Tillhör kategorierna: mänskligt , psykologi
Kommentarer

Inlägget har 1 kommentar
Trevligt
Anmäl
med dalslänningar fniss..kvällskramar
Skriven av 1wenche den 27 apr 22:00
Skriv kommentar

Du måste vara inloggad för att få kommentera. För att logga in, klicka här.
Trackbacks

Trackback-url för det här inlägget är:

http://blogg.expressen.se/TrackBack?b=individ&e=498238

Inlägget har 0 trackbacks
Tipsa

Vill du tipsa en vän om detta blogginlägg? Klicka här!

Kommentera

