jul09 5-3

Expressens förstasida Bloggens förstasida

Logga in/Börja blogga | Anmäl |

FÖLET MULLIGAN SÖKER NY MAMMA

DSB FIRST VILL HA MER BETALT
INDIVIDUELLT SETT

Om politik och samhälle ur individens synpunkt
Blonda Bella och sjuka Schulmann

Visst är hon söt? Och bara 17 år!

Eftersom jag ser att länkarna till bröderna Schulmans apsida i mitt förrförra inlägg inte längre fungerar vill jag i ärlighetens namn redovisa var jag fått min info från och samtidigt intyga att jag själv besökt och läst texten på de sidor som länkarna ledde till innan den så lämpligt försvann.

En herre vid namn Lars EK som säger sig representera ”Ett bättre samhälle” och som skriver på Genuslistan är min sagesman. De som läser min blogg vet att jag är inbiten motståndare till den radikalfeminism som för tillfället spelar översittare i vårt svenska samhälle.

Jag tror också det är medveten misstolkning att kalla Schulmans inlägg för misogyni när det säkerligen bara är fråga om en bortskämd överklassunges sjukliga avund. Han lever ju själv högt på sin pappas efternamn, trots att denne också bara var en halvfigur.

Schulman har dock säkert rätt angående överskattningen av bloggvärldens inflytande och redaktörernas flathet t.ex. Det kan han ju ha observerat rätt trots att texten bär tydliga spår av bristfälligt logiskt tänkande. Antagligen ett tecken på intelligensförmörkelse. Övergående får man hoppas. Så här skrev Ek (vem det nu är) och som också verkar vara lite upprörd faktiskt:
”Redan på väggarna i Pompeji herrtoaletter stod det snusk om lokala damer. Dränghumor och logementsspråk har alltid funnits. Internet har otaliga bakgårdar som vi kan lämna därhän. De verkligt intressanta exemplen är när folk som
pretenderar att var seriösa journalister, beter sig som misogyna drängar. Föremålet de retar sig på här kallar sig Blondinbella. Hon är en välkänd och framgångsrik ung
företagare på Internet med stora läsarsiffror. Obs att allt i nedanstående URLer är rena påhitt för att få henne ur gängorna som konkurrent.
Exemplen är hämtade från webbsidan 1000apor.se som drivs av börderna Alex och Calle Schulman. Men Internetmarknaden har tydligen någon slags inbyggd självreglering för sidan håller på att läggas ner av brist på annonsörer. Alex Schulman skriver: ”Vill ni fortfarande läsa min blogg eller är det dags att låta blondinbellorna och de övriga modebloggsbrudarna ta över scenen helt?”
Det är första gången jag sett att menstruation använts i ett konkurrensmönster.
Blondinbellas blogg heter blondinbella.se.”
Själv är jag ytterligt tacksam så länge det finns privata rum att gå in i utan att Storebror kikar in. Sådana utrymmen behövs. Problem kanske uppstår när inte alla längre kan skilja på privat och offentligt. När man blir fundamentalistisk, perfektionistisk och tror sig kämpa mot det Onda utan att kunna se, eller ens ana, sin egen ondska. Finns det drängkammare så finns det pigkammare. Det är väl OK. Däremot vill man drömma om att vare sig Gulag, Auschwitz eller några som helst teokratier kommer att födas igen.

Skrivet av Ch. den 5 jul 21:30 | Anmäl
Tillhör kategorierna: jämlikhet , manligt och kvinnligt , mänskligt , ungdomar , feminism , religion , sjukdomar och vård , psykologi , filosofi
Kommentarer

Inlägget har 0 kommentarer
Skriv kommentar

Du måste vara inloggad för att få kommentera. För att logga in, klicka här.
Trackbacks

Trackback-url för det här inlägget är:

http://blogg.expressen.se/TrackBack?b=individ&e=520093

Inlägget har 0 trackbacks
Tipsa

Vill du tipsa en vän om detta blogginlägg? Klicka här!

Kommentera

