aug09 8-1

Expressens förstasida Bloggens förstasida

Inloggad som:Feminix | Anmäl |

SUPERPLANET SKA FLYGA PARIS-TOKYO PÅ 2,5 TIMMAR

FEL I MEDICINERING TILL CANCERSJUKA
INDIVIDUELLT SETT

Om politik och samhälle ur individens synpunkt
Arkiv
Politik och samhälle?

Två gånger de senaste dagarna har inlägg raderats eftersom förbindelsen till servern brutits just när jag skulle skicka. Någonstans stör det mig ganska djupt men jag lyckas övervinna det just nu. Så jag skriver försiktigtvis först ner texten i ett annat dokument.

Jag önskar helt enkelt gå in i ett mer autistiskt stadium. Kanske för att vila. Med autism avser jag antagligen något annat än vad som avses med diagnosen för sjukdomen autism. Men jag är säker på att jag har ”stänk” av den också. Men vad har man inte stänk av om man är lagd åt det inbillningsjuka hållet?

Hur som helst vill jag göra klart för autister och anhöriga till sådana att jag bara lånar termen och ger den en vidare innebörd i detta (mitt) och liknande fall. Det är helt enkelt jobbigt med relationer och det känns som om jag vill lämna min förhållandevis utåtriktade period bakom mig ett tag.

Skriver litet här i bloggen men vad jag längtar efter är ett slags liv utan förväntingar. Anledningen till att jag använder bilden av denna i många fall tragiska ”sjukdom” kan också vara att jag just nu läser en bok om en autistisk flickas uppväxt (Iris Johansson). Du kan även läsa om autism i Wikipedia. Är du expert så vill jag bara säga att den artikeln behöver redigeras även om den inte är dålig.

Skrivet av Ch. den 8 aug 12:40 | Anmäl
Tillhör kategorierna: politik , samhälle , psykologi , filosofi
Kommentarer

Inlägget har 0 kommentarer
Skriv kommentar

Läs först om våra regler och villkor för kommentarer.
Rubrik:
Kommentar:
Du är inloggad som: Feminix
Logga ut
Trackbacks

Trackback-url för det här inlägget är:

http://blogg.expressen.se/TrackBack?b=individ&e=529148

Inlägget har 0 trackbacks
Tipsa

Vill du tipsa en vän om detta blogginlägg? Klicka här!

Kommentera

