aug09 5-1

Expressens förstasida Bloggens förstasida

Inloggad som:Feminix | Anmäl |

ÖRESUNDSBRON STÄNGD EFTER OLYCKA

”JACKASS”-STJÄRNAN RYAN DUNN DÖD I BILOLYCKA
INDIVIDUELLT SETT

Om politik och samhälle ur individens synpunkt
Arkiv
Vinka lilla stjärna där

Du ligger väl inom normalkurvan?

Den gode och i lika grad skenhelige bloggaren Alex Schulman må vara förlåten som varande nybliven pappa till en tös med det radikalfeminstiskt och könlöst/dubbelkönade namnet Charlie och som långvarig inneboende i ”stutabåset”. Nu har han varit ute på promenad med barnvagn och upptäckt att barnvagnsförare inte vinkar åt varandra. Kul tanke faktiskt och han har därmed i min uppskattning stigit från en absolut bottennivå till synlig över gyttjan sedan han INTE raderat mina infantila kommentarer från sin mjukisblogg där han frivilligt (!) flörtar med ett hundratal svärmödrar in spe plus Blondinbella.

Så här ungefär spann jag vidare i dessa kommentarer. Nu förbättrade efter lite extra ”värmlandsljugning” i min ensamhet på morgonkröken.

Vi a-lagare brukar vinka länge och väl och sedan sätta oss på en parkbänk i närheten av ett systembolag. Vanligen rapar vi i samförstånd och frågar varandra om vi har bers. Det har vi inte men så frågar vi om den andre känner någon som har bers eller en femma till en kopp kaffe. Sedan frågar vi andra tills vi får så mycket kaffepengar att vi kan köpa bers.

Vi parkeringsvakter brukar ta upp blocket, fotografera varandra och anteckna tidpunkten när vi möts. Sedan grymtar, vi böjer ner huvudet och går åt var sitt håll.

Vi radikalfeminster brukar utropa: ”Böj dig inte för patriarkala vindar” enligt Den Stora Poetens skrifter om vi möter någon annan som också är pottklippt och utan make-up. Om den andre då inte svarar likaledes med knuten vänsternäve säger vi: ”Hur vågar du” följt av ”Fuck you” tre gånger innan vi rusar därifrån med långa, manliga steg.

Långtradarchaufförer från samma åkeri brukar också blinka åt varandra och fartyg som möts på havet hissar till och med flagg och förr sköt de salut. Detta gäller antagligen inte pirater utanför Somalias kust och inte heller seglare som har fullt upp med att gräla med frun.

Överhuvudtaget är det väl så att ju mer fjärmad man är från fosterlandet eller verkligheten desto hellre och hjärtligar samspråkar man med allt tänkbart slödder till landsmän, kanske till och med landshövdingar på Gotland och AMF-direktörer.

Undertecknad har trots enträgna försök ännu inte lyckats bli en sextondelskändis och har ingen nyfödd vid namn Charlie eller något efternamn jag ärvt från en avlägsen kvartskändis i släkten. Men jag heter konstigt nog Ch. (egentligen Charles) så mitt namn börjar med samma bosktäver som Schulmantösens och jag har en son som kallas Alex. Vilket sammanträffande! Till råga på allt har jag en fru som är älskansvärd = Amanda. Däremot kan jag inte lägga huvudet på sned och le lika bigott som Alex Schulman.

Så jag tog tog igår ett foto på grannen här, som visserligen ser taskig ut men kan le vid sällsynta tillfällen. Jag satte in det i förra bloggen, eftersom det trots att karlar är anskrämliga likväl behövs någon illustration då och då och jag redan haft så många flickfoton att SÄPO (eller sedlighetesroteln?) antagligen överväger att spana på mig.

Eller skulle jag valt en dalahäst som illustration?

Skrivet av Ch. den 5 aug 12:12 | Anmäl
Tillhör kategorierna: mänskligt , samhälle , psykologi , filosofi
Kommentarer

Inlägget har 0 kommentarer
Skriv kommentar

Läs först om våra regler och villkor för kommentarer.
Rubrik:
Kommentar:
Du är inloggad som: Feminix
Logga ut
Trackbacks

Trackback-url för det här inlägget är:

http://blogg.expressen.se/TrackBack?b=individ&e=528393

Inlägget har 0 trackbacks
Tipsa

Vill du tipsa en vän om detta blogginlägg? Klicka här!

Kommentera

