Där islam går in går förnuftet ut?

Detta är hämtat från bloggen Shaarias blogg. Det talar för sig självt. Det visar, tycker jag, att där islam går in  går förnuftet ut. Citat från bloggen:

31 december 2009

”Tvångstankar

Gudmundson har tydligen haft lite jul ledighet och det är ju bra.

Men nu är det nog ganska så bevisat att han lider av någon form av tvångs syndrom vilket går ut på att han bara måste, han har något inre tvång som gör att han känner sig tvingad till att skriva något  om muslimer och islam.

Satt och läste om hur han beskriver den fridfulla julottan, stämningen och prästen, ja det mästa fanns med för att man skulle få en liten inblick i vad han kände när han satt där på sin julotta.

Men inte änns en så icke islamisk grej som julottan kunde han skona utan avslutar sin artikel med någon som han ser som en anknytande nyhet nämligen att Malmös moske  nu köpts av Islamic Call Society.

Hmm vad har nu detta med julottan att göra, Jo typ inget alls ??

Men man vet ju aldrig Allahs planer för oss kan vara något som vi minst anar och man kan ju alltid hoppas att Gudmundsons brinnande intresse för islam en dag skall leda till att han konverterar och blir muslim, det tycks ju vara islam och muslimer som han tänker på hela tiden, Allaho Akbar

19 december 2009

Salaam Aleykom / Hej

Salaam Aleykom/Hej

Jag fick en kommentar av Anna under rubriken Fy Vilka vidriga människor det finns och jag skriver mitt svar här istället.

När hon läste rubriken fy vilka vidriga människor som finns så blev hon nog lite förvånad när det hela gick ut på mitt ogillande av Per Gudmundson, jag är hundra på att det finns långt värre människor än lilla Gudmundson som kanske bara är en islamofob, hon undrar varför vi inte kritiserar alla de hemska handlingar som sk muslimer begår runt om i världen, jag vill säga att det är självklart att vi kritiserar och inte blundar för alla hemska saker som sker.

Jag vet inte varför man buntar ihop alla utisar och de blir per automatik muslimer.

Hennes fråga om vad jag tycker i olika frågor så skall jag försöka svara så gott jag kan

Jag stödjer inte alls de som missbrukar shaariah lagarna och om jag hade möjligheten så skulle jag ge dem samma straff som idioterna utdelar i Allahs Namn och de drar stor skam över shaariah lagarna,

De som stenar en våldtagen kvinna borde själva bli stenade, shaariah lagen har gjort det så gott som minimalt möjligt att änns någon skall kunna straffas för detta brott genom stening till döds, för att detta skall vara möjligt så krävs det 4 vittnen som inte bara har sett dom göra något tillsammans utan de måste alla med egna ögon ha sett den faktiska sexuella handlingen. De fall som för er genom media är kända har med stor sanolikhet inte skett i enlighet med shaariah lagara och skall därför helt fördömmas.

Och de som hugger av händerna på folk som är tjuvar borde själva få båda händerna avhuggna om de har straffat en man eller kvinna i nöd, Om man i ett shaariah styrt samhälle tar fast en person som snor något och denna har gjort det pga hunger och/eller fattigdom får inte straffas med detta straff, har man däremot gjort det av ren illvilja eller girighet så är det en annan sak.

Det är INGET fel på shaariah lagarna om de följs så som Allah påbjudit dem, en muslim som säger annat är ingen muslim. Det är fel på de idioter som missbrukar Allahs lagar och de som missbrukar shariah.

Anna undrar även ang sk självmordsbombare, jag ogillar ordet, men vad är det för skillnad på ett Amerikanskt stridsplan som bombar sönder folk från luften, vad är det som gör det ena värre än det andra ?

Hedersmord ? Det var länge sen man hörde en icke muslim kritisera islam för detta, jag trodde att de flesta som hängt med lite vet att detta inte är något som påbjuds i Islam, även de familjer som drabbats av detta och de som lever gömda med riskt för att utsättas för hedersmord har ett flertal gånger påtalat i olika medier att detta  INTE har med islam att göra alls, har ni inte sett de dokumentärer som visar dessa gubbar som hotar sina döttrar med döden ?

Alla svarthåriga araber, kurder och annat är inte praktiserande muslimer, hedersmord är något som tyvärr förekommer i olika kulturer det förekommer inte i Islam. Det finns finska zigenare som hotar döttrar med döden, det finns kristna syrianer som springer omkring och vaktar sin sk heder, detta förekommer i många olika kulturer.

Jag skulle kunna undra samma sak som Anna.

Det måste finnas värre saker att uppröra sig över än muslimer, vad tycker ni själva om äckliga pedofiler man hör långt ifrån lika hatisk kritik mot många avskum än den kritik som ni öser över oss, Skall jag fråga er varför prästen i Kyrkan (vilket är ett icke så ovanligt fenomen) är en pedofil, Imamerna i mosken har aldrig blivit anklagade för något så vidrigt.

Överlag så tycker jag att svenskarna är ett klokt folk som man faktiskt kan föra en dialog med och om ni bara kunde släppa lite på eran islam fobi så tror jag att ni skulle kunna förstå oss bättre, jag förstår er iallafall eftersom jag har levt större delen av mitt liv som icke muslim och jag står med fötterna både i min värld som muslim och i eran värld, Ibland så är ens åsikter bara larviga och trångsynta jag vet eftersom jag själv varit där.

Jag är glad över att många frågar och är öppna med sin kritik mot mig det är långt mycket bättre än att gå runt och irritera sig och bara hänga med den islamofobiska strömen, en riktigt funtad person tar reda på saker och frågar innan man kastar bort sin tid på att vara hatisk, sen om man låtit båda sidor komma fram och man fortfarande är hatisk ja då är man inte en av de som det går att föra en dialog med och då är man som Per Gudmundson inget annat än en äkta islamofob och det vidriga som jag menade i ett tidigare inlägg är att jag inte kan förstå hur man kan viga sitt liv till att smutskasta muslimer han måste vara en bitter människa.

Anna hade en fråga ang ett uttalande från en Imam i Nyköping, jag vet inte alls vad som hänt och i vilket samanhand osv, Ett citat urtagen från sitt samanhang är inget som jag kan kommentera.


Permalink

Förstår inte varför det alltid skall över dramatiseras, misstolkas och hittas på massa osanningar så fort man öppnar käften om nått.

Oh varför fattar ni inte vad man säger….. Publicerat lördag 05 december 2009 21:08

Pernilla Ouis frågar i Sydsvenskan

Det är lätt att avfärda schweizarnas ovilja mot minareter, men hur reagerar man egentligen när den nya dagisfröken slår upp dörren till dagis och säger ”god morgon” bakom sin ansiktsslöja?

Varför skall man lägga ner energi på att bli upprörd över något som inte finns, Om vi nu skall tala om Alia som ett exempel, Hon eller någon annan NIqab klädd barnskötare som jag känner skulle INTE änns komma på tanken att söka jobb på ett ”vanligt” dagis, INGEN har kommit med något krav om att man skall ha rätt att arbeta på vilket dagis som helst eller att man skulle anmäla den som valde att inte anställa en Niqab klädd dagisfröken Det är ju sjukt absurt att änns komma med sånna krav,

Så varför , varför sitta och reta upp sig på detta när det inte änns är aktuellt, JO antar att vissa bara älskar att svartmåla muslimer och hitta på massa skit bara för att ha något att gnälla över,

Gällande Alia så handlar det enbart om rätten till en utbildning absolut inget annat, och jag som känner henne vet att om hon skulle bli underkänd på sin utbildning pga att hon inte kunde hitta en praktikplats så vet jag att hon med huvudet högt skulle förstå och acceptera,

Tycker att det är lågt av många att dra massa egna slutsatser och hitta på rena lögner för att ni inte har bättre saker för er.

Läser på Gudmundsons blogg följande..

Ville bara påminna er alla om att kolla på Kalla Fakta på Söndag på 4:an

Salaam Aleykom

Permalink

Då visas ett reportage om Alia som gjorde en DO anmälan mot Tensta Vuxen Gymnasium eftersom hon nekats att studera till Barnskötare om hon inte tar av sig sin ansikts slöja intressant progam där även andra Niqab klädda muslimer kommer att delta.

Glöm inte att kolla på Kalla Fakta på Söndag Publicerat onsdag 02 december 2009 11:41

MISSA INTE och kom gärna in här sen och prata ut om vad ni tyckte om inslaget.”

13 oktober

Jag tycker verkligen synd om dessa människor som inte finner någon annan lycka i livet, stackars stackars Per Gudmundson.

Han sitter säkerligen och är lycklig varje gång han vaknar och finner något att skriva om i sin blogg som handlar om sk terrorister, finns det månne inget annat vettigt som du skulle kunna ägna dig åt ?

Kanske du skulle kunna hitta någon annan hobby, något annat som kanske skulle kunna göra dig lycklig, du kanske borde skaffa dig ett liv ?”14 oktober 2009

”Salaam Aleykom.

Jag tycker att en sak är mycket märklig .

Jag undrar varför icke muslimer och konstigt nog även muslimerna själva tycks tro att de muslimer som enbart följer Allahs påbud i Islam är någon pytte liten extremistisk minioritet bland muslimer,

Det som är märkligt att till denna lilla grupp muslimer hör alla de som följer Allahs påbud och slår tillbaka mot dem som slår oss, vilken grym förnekelse det verkar finnas bland muslimer.

Jag undrar vad det är som krävs för att folk skall fatta att det är obligatoriskt i Islam att HJÄLPA sina bröder och systrar som blir förtryckta av kuffar, skall en muslim inte få försvara sina egna, skall vi köra med ” vända andra kinden till metoden” är det kanske bättre ?

Men för allas upplysning så finns det ALHAMDULILLAH tack o lov en hel massa muslimer som kämpar för sina bröder och systrar och vi är inte alls så få, vi är hur många som helst och Allah har lovat oss seger en dag.

Och Ang Niqabister alltså de kvinnor som döljer sitt ansikte, jag läste en artikel skriven av någon icke muslimsk Islam expert, ja alltså verkligen någon sk riktig expert som media och andra brukar anlita som någon som har svaret på allt om oss muslimer, Jag trodde att det var en skämt och var tvungen att läsa det flera gånger, det stod att det enbart i sverige finns MAX ett tiotal kvinnor i sverige som har den extrema åsikten att Niqab skall bäras.

Jag kan snabbt räka bara de som jag personligen känner som bär Niqab och det är långt fler än ett tiotal och då räknar jag alltså bara de jag känner och inte de andra minst tiotalet kvinnor som jag ser ENBART i det område jag bor som också bär Niqab,

Det finns hur många som helst i hela sverige som bär Niqab, så detta är ytterligare en grov miss bedömning av sk experter vi är hur många som helst både jihadister och niqabister och det bästa av allt är att vi tillhör den första generationen i sverige och vet ni att vi har hur många ungar som helst

Så framtiden för oss ser mycket ljus ut det kommer att finnas ännu fler jihadister och Niqabister Jippeeeee.”
12 november 2009
”Har sett att Per Gudmundson har skrivit några artiklar om mig till en tidning som heter Neo, men en del av det som skall komma ut den 17:e November finns redan att läsa på Gudmundsons blogg, Nyheter24 och lite här och där, vill förklara att jag inte har stält upp på någon intervjuv det är inte sant att han har fått någon intervjuv med mig, det som hände var att han ringde till mig sent en kväll och bad om att få upplysningar ang min make vilket han naturligtvis inte fick, under vårat samtal så berättade jag lite om vad jag tyckte om honom och kanske han inte tyckte att det var så smikrande så det har han tagit bort från sin sk intervjuv, eftersom jag var smått irriterad under samtalet så berättade jag för honom om mina åsikter mäst för att jag önskar verkligen att han och andra skall förstå varför jag tycker att Jihad är ett påbud för muslimer, mina ord har han sen använt till sin artikel, vilket jag inte tycker är oki för han bad inte mig om någon intervjuv och dum som jag var så insåg jag inte att mina ord skulle komma ut, Men nu har det hänt och jag vill få möjlighet att stå upp för mina åsikter, min Blogg är en bra plats för att få svara på de frågor som artikeln har skapat, så om någon undrar något varsågoda !”
17 november 2009″Jag gick in på magasinet Neos hemsida och blev lite förvånad när jag läste detta..Neo nummer 6 – 2009 finns smällarna på debatthimlen. Per Gudmundson avslöjar en svensk al-Quaidakrigare .

Eftersom det är mig han skriver om så antar jag det är mig de syftar på, men Sen när blev jag en Al-Qaida krigare, de enda krig som jag är ute på är nog mina egna små harmlösa krig med mina kära barn om vardagliga saker som tandborstning osv.

Så vitt jag vet så har jag inte varit ute på slagfältet med Al-Qaida iallafall

Undrar om Per gudmundson känner sig som en riktig man när han i brist på annat skriver skit om en ensamstående 4 barn mor som ägnar sitt liv åt att ta hand om sina barn och jagar dammråttor i sitt hem,

Det var någon som sa till mig att han är en clown, det fattas bara en röd näsa.”
22 november 2008 Jag tänkte bara lägga in lite råd till dem som söker kunskap, den engelska texten går att hitta på islam-qa.Mina systrar och bröder, sökande av kunskap är en av de bästa sysselsättningar som du kan ägna din tid åt. Här följer några råd.

Må Allah ge dig stor nytta av dessa råd.

1 Tålamod

Systrar och bröder kunskap kan man enbart få ifall man strävar efter den och arbetar hårt för att få den. Abu Tamaam sade följande

” Låt mig gradera de höjder som inte går att gradera, att nå någonting som är högt är svårt att försöka nå något som är lågt är lätt”

”Du vill nå höjder utan någon ansträngning, men honung kan inte samlas utan bi stick”

En annan poet sade:

Du strävar efter ära, och de som söker efter ära strävar till det yttersta,

De rullar upp sina ärmar för det ändamålet

De strävar hårt men de flesta tröttnar

Men de som har tålamod och ihärdighet når höjden av de ära som de önskat.

Tro inte att ära är lika lätt att få som det är att äta dadlar.

Du kan inte uppnå ära tills du har svalt den bittraste av mediciner..”

(det låter lite knasigt på svenska)

Så var tålmodig och ihärdig. Om jihad fodrar en timmes tålamod, då måste sökaren av kunskap visa tålamod i resten av hans liv. Allah säger:

”O you who believe! Endure and be more patient (than your enemy), and guard your territory by stationing army units permanently at the places from where the enemy can attack you, and fear Allâh, so that you may be successful.”

[Aal ‘Imraan 3:200]

2 – att ha en ren niyah

Håll fast vid att rena din avsikt i det du gör. låt ditt mål vara att söka Allahs belåtenhet och sök ett hem i livet efter detta. Akta dig för högmod och stolthet och utge dig inte för att vara någon annan än det du är. Allahs Sändebud (saws) sade:

”Den som söker kunskap för att tävla med de lärda eller för att bevisa sig själv vara förmer än de ignoranta eller för att andra skall se upp till e, Allah kommer att göra så den personen får helvetet.” (al-Nasaai)

(se hur viktig våran niya är och det är lika viktig att tro det bästa om våra systrar och bröder och alltid tro att de har en ren niya då vi inte känner till något som är dolt för någon annan än Allah)

För att summera detta så kan man säga att man måste vara ren både inomsig och utåt från alla mindre och större synder

3 – Att praktisera det man har kunskap om

Ha vetskap om att praktisera det du har kunskap om är fukten av kunskap. Den som har kunskap men inte följer det han vet är som de Judar som Allah liknade vid det vidrigaste som finns i Hans bok, när Han sade:

”The likeness of those who were entrusted with the (obligation of the) Tawraat (Torah) (i.e. to obey its commandments and to practise its laws), but who subsequently failed in those (obligations), is as the likeness of a donkey which carries huge burdens of books (but understands nothing from them). How bad is the example of people who deny the Ayaat (proofs, evidences, verses, signs, revelations, etc.) of Allaah. And Allaah guides not the people who are Zaalimoon (polytheists, wrongdoers, disbelievers)”

[al-Jumu’ah 62:5]

Och den som handlar utan kunskap är som de Kristna, som är de

(det finns en lista på böcker som de lärda rekomenderar att alla muslimer bör försöka att läsa, jag skall lägga in den listan Incha Allah)

4 – Att Alltid vara medveten om att Allah ser oss

Du måste alltid vara medveten om att Allah ser dig, i det fördolda och i det öppna. Din attityd mot din Herre måste alltid vara en blandning av fruktan och hopp, vilket för en muslim är som en fågels båda vingar. Vänd dig till Allah med hela ditt hjärta och låt ditt hjärta fyllas med kärlek för Honom, din tunga med åkallelse till Honom (dikr) Var glad och nöjd över Allahs påbud och visdom.

Kalla alltid på Allah (dua) i varje sujood, be Honom att vara barmhärtig mot dig och be Honom att välsigna dig och skänka dig kunskap. om du är uppriktig mot Allah, kommer Han att stödja och hjälpa dig, och Han kommer att skänka dig till samma nivå av kunskap som våra rättrogna lärda.

5 – Använd din Tid väl

Gör det bästa av din ungdom och hela ditt liv genom att lära dig. Låt dig inte bedragas av förhalningar och önsketänkande om framtiden. Varje Timme av ditt liv som passerar kan aldrig mer återfås. Gör dig av med allt du kan som distraherar dig och allt som hindrar dig från att sträva efter det yttersta för att få kunskap. Det var därför som salaf uppmuntrade till att hålla sig borta från sin familj och håla ett avstånd till sitt hemland, för om en person blir distraherad så kan han inte förstå fakta och ta till sig kunskap, Allah har inte givit oss två hjärtan i våran bröst korg, och det är sagt att kunskapen kommer inte att ge dig en del av den innan du ger ditt allt till kunskapen

6 – Var försiktig

Var försiktig i början med att inte vara för upptagen med de lärdas olika åsikter, eller de olika åsikterna bland muslimer, för detta är förvirrande. Akta dig även för musannafaat för de kommer att fördriva din tid och förvirra dig, Ge i stället ditt allt åt den bok som du läser eller det ämne som du studerar tills du har full kunskap om det du studerar avhåll dig från att hoppa från en bok till en annan (innan du har läst klart och förstått den första), för detta är ett tecken på urtråkighet och misslyckande, Du måste visa uppmärksamhet åt vare enskilt ämne som du läser för att nå kunskap.

7 – Pressision och Fokus

Sträva efter att verifiera det du vill memorera så att du har full förståelse om det du vill memorera, antingen från en shijk eller någon annan som kan hjälpa dig. Memorera det sedan ordentligt och fortsätt att repetera varje dag under en viss tid, så att du inte glömmer bort det du en gång memorerat.

8 – Studera böcker

När du har memorerat en bok ordentligt med dess kommentarer (fotnot) ordentligt, och du har fått full förståelse för de svåra delarna i boken och du har förstått de viktiga budskapen, fortsätt då att studera de mer detaljrika versionen och försök att hela tiden repetera det du har lärt dig och notera det fin stilade, de lite mindre ämnena, ösningar till problem och olikheter mellan liknade regler, gör detta med alla de olika ämnena, Tro inte att lite av någonting du lär dig eller någon grundläggande princip som du förstår är nog för att uppnå kunskap, skynda med att notera och memorerat.

Låt sökandet av kunskap vara det viktigaste, lär dig inte bara lite när du kan lära dig mer. Nöj dig inte med kunna lite om Profeten (saws), och fördröj inte sökandet av kunskap om allt du kan lära dig, låt dig inte distraheras av önskefullt tänkande. Att skuta upp saker är ett problem, och om du kan lära dig någonting nu då kan du lära dig någonting annat senare.

Gör det mesta av din tid, när du är ledig och när du är upptagen, Gör det mesta av din ungdom när ditt minna är starkt och du har mindre distraherande saker i ditt liv, ta vara på tiden innan du bli distraherad av värdsliga ting och innan du får falska ambitioner och lust efter allt som är dunja.

Du bör införskaffa så många böcker som du har möjlighet till för de är verktygen till din kunskap, Köp inte böcker bara för att radda upp dem på en hylla utan att de gör någon nytta för dig och det enda kunskap du fick är hur man införskaffar dem. Du måste även använda dig av böckerna och ta så mycket nytta du kan från dem.

9 – Att välja vänner

Sträva efter att välja rätt trogna vänner som är upptagna med att söka kunskap och att de är av god natur, som kan hjälpa dig att nå dina mål, att de kan uppmuntra dig till att söka mer kunskap och stoppa dig från att känna dig uttråkad och trött, vänner som är religiöst förpliktade, pålitliga och av god karaktär, som är uppriktiga mot Allah och som inte bara lever sitt liv som en enda lång lek.

Akta dig för dåligt sällskap, för de kan påverka dig, människor är som fåglar dvs de flyger i flock tillsammans, Så akta dig från att beblanda dig med dåliga människor.

10 – Slutligen. gott uppförande mot shejker

Kunskap kan inte enbart fås från böcker, du måste ha en shijk som du litar på som öppnar dörren till kunskap och hindrar dig från att göra fel. Så du måste ha gott uppförande gentemot honom, för detta är vägen till framgång, kunskap och styrka. Så du måste ära, respektera och vara artig mot shijken, Observera detta när du talar med honom, fråga en fråga på ett artigt sätt och lyssna ordentligt. var artig när du studerar en bok med honom och försök inte att argumentera med honom eller tävla mot honom. Avbryt honom inte när han talar och gå inte framför honom och tala inte för mycket i hans närvaro. Pressa honom inte med att ge dig ett svar och undvik att fråga honom för många frågor speciellt inför andra människor, för detta kan uppfattas som att du försöker visa dig för mer och han kanske tröttnar på dig. Kalla honom inte för hans namn eller hans kunja (smeknamn); det är bättre att säga ”O my shijk, eller O our Shijk, Yaa shaykhi eller Yaa shaykhunaa.

Om du tror att shijken har begått ett misstag, låt inte detta göra att du tappar din respekt för honom, för detta kommer att göra att du förlorar kunskap, Vem är helt fri från fel och brister??

Vi ber Allah att göra oss starka i våran deen, och låt oss se att du en dag blir en av de lärda som Muslimer kan söka kunskap ifrån…amin

Sheikh Muhammed Salih Al-Munajjid (www.islam-qa.com)

daalleen (de som har gått vilse)” återfinns i Soorat Al-Faatihah
25 november 2008”Salaam AleykomHur länge skall vi muslimer bara tyst och snällt titta på när säpo och våran sk demokratiska stat sverige skickar ut muslimer till tortyr?

Jag tänker framför allt denna gång ¨på våran broder Abderazzak Jabril mer känd bland oss som Abu Al-Bara, såg ni Kalla Fakta han sitter där miskin torrterad , har förmodligen blivit våldtagen inte bara med glas flaska utan säkerligen även på riktigt, och detta öde har säpo skickat honom till med tillstånd från regeringen så klart, vad gjorde han för ont för sveriges säkerhet när han bodde här? ingenting som så många andra oskyldigt dömda runt om i världen som haft någon anknytning till Brandbergens moské och vi muslimer vad skall vi göra åt detta då, skall vi sitta hemma i våra varma trygga hem och sleva i oss god mat medans han o andra sitter där dag ut och dag in utan rättegångar utan någon rättslig hjälp och utsätts för grym torrtyr, så grymt att många av oss inte änns orkar tänka tanken, jag skall säga er att detta var bland de snällaste bröder som finns, han gjorde allt han kunde för att hjälpa sin fattiga familj i marocco, när ingen annan broder ville ta sig an små barnen som ville lära sig Koran så gjorde han det, tålmodigt släpade han efter sig ett lass med barn tidigt på morgonen i regn och rusk för att lära dem Koran fisabilillah. min egen man tyckte mycket om brodern och tänkte på honom när han skulle ge namn åt våran första son han fick heta Al-Bara. Det minsta vi kan göra är att fösöka hjälpa till så att han får någon rättslig hjälp i marocco och att hans familj får mat på bordet, det var därför han kom till sverige för att hjälpa sin familj nu är det ingen som hjälper dom mer. Vi skall först fråga säpo om det är lagligt att hjälpa honom och hans familj vem vet vi kanske alla blir inspärrade av säpo ifall man skulle skicka pengar till en advokat och annan hjälp, kanske är det terror verksamhet det också, de vill väll att han skall bli bort glömd och ruttna bort i fägelset som så många andra så har de ett bekymmer mindre, men tar det inte stop snart så blir det bekymmer det ber jag för varje dag att vi en dag skall bli starka och enade muslimer som kan stå emot dessa riktigt vidriga makter som skickar våra bröder och systrar rakt in i döden,

Undrar hur dessa vidriga människor kan sova om natten undrar hur han som tog det beslutet att skicka Abu Al-Bara in i torrtyren kan sova gott om natten, jag personligen hoppas att han inte sover en blund, önskar att bilder spelades på hans näthinna om hur hans nära och kära blir våldtagna med glasflaskor, kanske han skulle behöva en dos av detta äckliga övervåld själv eller vad vet jag dom kanske gillar sånt.

Fyyy och ursäkta mina ord men jag är så ledsen och upprörd över att man kan göra så här och han är inte den enda jag vet hur många som helst som råkat ut för exakt samma öde, det är bara så fiffigt ut tänkt att de skickar ut dem innan de har laglig rätt att få laglig hjälp från sverige, de kastas ut för att bli bort glömda och vi muslimer tittar på, är det inte nog snart , se till att vakna upp kära bröder och systrar och även ni icke muslimer tycker ni verkligen att detta är rätt, jag tror många tar avstånd från detta och därför bör även ni göra något åt det, stoppa terrorn och förföljelser av muslimer som inte gjort nått för att skada rikets säkerhet om det skulle vara kriminelt att känna nån som kände nån som en gång osv osv ja då skulle vi alla kanske vara säkerhets risker kanske även justitieministern själv vem vet ??”
28 november 2008”Vi har startat en insamling…..pengarna skall gå till att hjälpa Abderazzak Jabris familj samt att vi skall ordna en bra advokat till honom, pengarna skall inte gå till någon korrupt maroccansk advokat utan någon som vi verkligen tror kan hjälpa honom Incha Allah, vill du hjälpa oss med pengar så sätt in pengarna på detta konto så skall vi använda dem på bästa möjliga sätt för att hjälpa brodern och hans familj,”

”Tänk att det finns människor som ägnar nästan eller om inte hela sitt liv till att gräva fram skit om muslimer.


Kommentera

