”Fredlig” muslimah hotar kritiker

Så här gör en ung muslimah reklam för sig och sin religion. Hon har upptäckt en bloggare som visar den allra grymmaste sidan av islam. Märk väl att han visar bara verkligheten så som de muslimska mördarna själva visar upp i form av videor. Verkligheten alltså. Man ska inte klandra de som återger islamisternas grymheter. Det är islamisterna som ska klandras. Lägg märke till att denna  ”snälla” muslimah inte kritiserar de islamistiska mördarna, utan den som kritiserar mördarna.

Så här skriver den 16 åriga muslimska läkarstuderanden (ja, hon studerar till läkare, vem vill bli behandlad av någon som hotar sin meningsmotståndare?) Citat:   En dålig människa!!

Det finns en människa som håller på och kritiserar Islam på ett mycket negativt och dåligt sätt. Personen har fått en FEL UPPFATTNING om Islam och tolkar Islam VERKLIGEN på fel sätt. Han/hon skriver dåligt om vår profet och Allah (swt) på ett mycket dåligt sätt stragh fullah. Vi måste agera och göra något åt detta problem, folk ska inte stå och skriva inlägg om Islam och kritisera det utan att veta vad Islam egentligen går ut på. Jag vet inte varför han/hon håller på med sånt, han/hon kanske är hjärntvättat eller inte har någon som helst kunskaper om Islam. Vem vet vad den människan har för problem, vi måste göra något åt detta – vi kan inte tillåta det som han/hon skriver/bloggar om. Om han/hon vill att vi ska respektera honom/henne ska han/hon f*n och med respektera andras religioner och vad andra tror på. Har man fått en fel uppfattning om en religion eller går på saker som står i media ska man först forska ut det – om det stämmer eller ej – och sedan börja kritisera. Men denna människa verkar tyvärr inte ha någon hjärna för att han/hon har gått över gränsen vad man kan kalla kritisera. Det bästa är att undvika dessa islamhatare som en syster sade till mig. För de väcker bara hat i våra hjärtan inget annat! Gå inte in och diskutera med dessa människor för de är båda döva och blinda och har inte Allah i sina hjärtan. Det ända vi kan göra är att göra dua till dem för att de ska kunna öppna ögonen och öronen och komma till den rätta vägen. Må Allah (swt) hålla oss borta från dessa typer inshallah!

’’När vi ber Allah om att leda oss på den raka vägen, ber vi Allah om att utöka våra ansträngningar att nå vägledning med Hans hjälp. Vi anstränger oss att tänka, lära oss och söka kunskap. Allah säger i Koranen: ”De som har underkastat sig Guds vilja är de som sökte kunskap om rätt och orätt.” [Surah al-Jinn: 14]

Våra ansträngningar ska sedan följas upp av åkallan, sökande Allahs hjälp med att rätta till bristfälligheter i våra ansträngningar att nå den ”raka vägen”. Vi ser denna väg som vägen till frälsning i livet efter detta. Dess mening i detta liv är emellertid att nå rätt mål på enklaste sätt och med bäst uppförande som möjligt. Detta omfattar alla angelägna frågor som vi stöter på i våra liv. När en person stöter på många alternativ och inte vet vad han ska välja, finns det alltid ett alternativ som är rakast och andra som är mindre lämpliga. Vissa alternativ kanske är fullständigt ohederliga.

Den ”raka vägen” beskrivs som ”finare än ett hårstrå och vassare än ett knivblad”. Är denna beskrivning menad att irritera oss och få oss att tro att vi aldrig kommer att kunna navigera en sådan väg? Inte alls. Det är snarare en invitation att alltid sträva efter framsteg, att nå det som är bättre och närmare perfektion. Vilken nivå vi än når vad gäller våra tankars balans och vårt uppförandes korrekthet, finns det alltid en högre nivå som vi kan längta efter. Vi kan komma att nå denna högre nivå genom Allahs behag, genom att fortsätta att ödmjukt be Honom om vägledning, vilket vi gör genom att läsa denna koranvers, genom att läsa Surah al-Fatihah och genom att läsa Koranen rent allmänt. Vi kan nå högre och bättre nivåer genom allt nyttigt vi läser och varje ansträngning vi utför för att bättra på vårt uppförande, men vi ska samtidigt akta oss för att falla i självbelåtenhetens fåfänga genom att tro att vi har ”lyckats”. Vägledning är en livslång process. Allah säger: ”och dyrka din Herre till dess den fulla vissheten når dig” (dvs. den absoluta, slutgiltiga visshet [al-yaqin] som döden för med sig) [Surah al-Hijr: 99]

Vi ser att Allah säger: ”-  den som lyssnar till [Mitt] ord och som följer den bästa [väg som erbjuds där]. Det är dem som Gud vägleder och de som har förstånd.” [Surah al-Zumar: 18]

Och Han säger: ”Och följ den bästa av de [vägar] som har uppenbarats för er av er Herre” [Surah al-Zumar: 55]

Och Han säger: ”Och vi gav honom (Moses) föreskrifter om allt [inristade] på [Lagens] tavlor med förmaningar och utförliga förklaringar i alla ämnen. Och [Vi sade:] ”Håll med kraft fast vid allt detta och befall ditt folk att [i varje läge] välja den bästa [av de vägar som anvisas där].” [Surah al-A’raf: 145]

Vad gäller trosfrågor, så är vårt intresse att göra det bästa vi kan i enlighet med vår religions påbud, och vad gäller världsliga frågor så är vårt intresse att uppnå världslig välfärd. I alla frågor är det viktigt att vi är objektiva, uppriktiga och befriade från usla motiv. Vi måste sträva efter förträfflighet.’’

Och Allah vet bäst!/ Slut citat

Bilden blir inte fullständig utan kommentarerna, de kommer här, citat:

Vilka är det egentligen som är fulla av hat? Med vilken rätt har ni att dödshota Allah och hans familj? Ni tycker det är sjukt med kvinnor i korta kjolar men detta var helt naturligt ända tills det började välla in muslimer i vårt land. Nu är det istället naturligt att vara ett vandrande tält. Hur sjukt är inte det? Vad sexualitet beträffar så har vi aldrig förr haft så många sexuellt depraverade och perverterade människor förr sedan massinvällningen från MENA. Ni skyller på att våldtäkter beror på att kvinnor inte klär sig i tält. Nej, det är ett lågintensivt krig mot oss kuffar.
Skrivet av Grismohammed 2009-09-30 kl 19:20
ALLAH is the one and only God svarade 30 september 2009 klockan 21:50:
Eh ursäkta? Se upp för vad skriver, du skriver inget ont om Islam på min blogg – din kommentar har ingen betydelse men jag godkänner den för att jag tycker att du är negativ person. Vi har aldrig sagt något ont om er religion eller hur ni går klädda men så kommer du och besöker min blogg och snackar skit om hur vi muslimer förstört ert land och annat skit? Vad har vi muslimer gjort, kan du svara mig på den frågan, finns dt ens någon svar? Du anväder ett fult språk och dt är fult av dig som är vuxen antar jag, lite respekt borde man ju ha. Och vi muslimer hatar inte vi säger bara vad som är fel och vad som är rätt, och ja dt stämmer kvinnor som går i minikjolar och nästan topplessa dem blir ju våldtagna dt vet både du och jag – ”våldatgna” ja dt kan man ju säga, dem vill dt själv dem vill bli sedda av andra män och killar och sedan när dem gjort så går dem till polisem och hittar på en historia om att dem blivit våldtagna. Tror du inte att dt finns en massa tjejer på min skola som gör sådana här saker och sedan anmäler polisen och säger att dem blivit våldtagna! Jag respekterar er religion, er tro och er klädsel så var vänlig respektera muslimers kläder. Och kalla inte våra kläder för tält tack – var dt något roligt kanske?
Assalamu aleikum
Tyvärr så finns det ignoranta människor och det bästa vi kan göra är att undvika dem. Allah har förbjudit oss att ens prata med dem!! De som baktalar och hånar oss är både blinda och döva! De känner inte Allah i sina hjärtan och är vilseledda. jag förlorar inte mer tid med att diskutera med dessa islamhatare. De föder bara hat i våra hjärtan så vi måste undvika dem med alla medel inshAllah. Gå inte in i diskution med dem syster utan lämna dem på en gång. Sjunk aldrig ner till deras nivå subhanAllah. Det är exakt det de vill. De förtalar vår Profet pbhu och Allah. Var stark och lämna detta sheitans trick! Fokusera på alla fina systrar och ibadah inshAllah. I alla tider har islam haft fiender och detta är ingenting jämfört med vad vår Profet Pbhu och sahabas fick uthärda. Jag håller med dig helt, blir helt galen själv men lämnar det och vill inte läsa mer vad denna människa så full med hat skriver. De som pratar så mycket borde lära sig var de verkliga terristerna är och hur många de kristna har mördat och vad de än gör. Hur lång tid har det varit fred i i västländerna? Att de attackerar oss kvinnor pgv slöjan är bara skrattretande!! Samma tomma argument hela tiden att vi är förtryckta osv. Allt vi gör är för Allah och ingen annan! När vi går ut gör vi inte oss vackra och går omkring halvnakna för att behaga de män som finns därute. Vi är tydligen ett hot mot deras så kallade fria kvinnosyn som är helt sjuk. Vi är förtyckta för att vi går emot dessa sjuka människor som använder kvinnan som ett medel för att sälja det ena o än det andra. Halvnakna kvinnor för att sälja bilar o deodoranter!! Det är inte exploatering alls för dem utan frihet. Frihet är intressant verkligen och de vill ta bort vår frihet att täcka oss
för Allahs skull, lämna denna personen och ignorera totalt denna ignoranta människa. Alahmdulillah islam växer och vi med den. Må Allah stärka vår iman och vara starka systrar inshAllah! Din syster Khadijah
Skrivet 2009-09-29 kl 20:01

ALLAH is the one and only God svarade 29 september 2009 klockan 20:18:
Salamoalikom syster tack för din jätte betydelsefulla kommentar betyyde verkligen något 🙂 ja jag ska lämna denna inogranta människa men man blir så jävla förbannad varför tala om islam? man kan tala om nått annat t.ex. så som du sa halvnakna tjejer som gör reklam för pengar. Jag ska lämna denna person och lyssna på dig syster. Tack för att du kollade förbi och gav mig råd uppskattar det verkligen. Tack än en gång syster 🙂 Må Allah alltid vägleda oss 🙂
Asså vad är det här egentligen, fan håller han/hon på och skriver. Vad fan är det med den människan jag blir så jäääävla arg och irriterad, varför skriver dem så om vår profet och Gud? Vi borde verkligen göra något åt detta – jag tolererar verkligen inte det här och jag tror inte att någon annan muslim gör det heller för den delen. Skitsnack – han tror att vi muslimer inte kan svenska asså shit kolla hans site det är helt sjukt!!! Det är han,hon som tolkar alllt fel och missuppfattar allt fel det är sant som du skriver – asså vet inte vad jag ska säga – jag e helt flippad och arg – vad fan asså vad håller den människan på med man ska fan o med respektera andras religion och ingen religion är så vacker som ISLAM – den fredliga religionen. Den människan är helt fel ut – verkligen fel ute asså shit vad förbannad jag blir.
VI MÅSTE AGERA OCH GÖRA NÅTT ÅT DETAA MINA SYSTRAR OCH BRÖDER I ISLAM! VI MÅSTE KÄMPA EMOT OCH INTE LÅTA DEM SKRIVA SÅDANA SAKER OM VÅR KÄRA PROFET OCH ALLAH (SWT)!!!
Skrivet av N 2009-09-29 kl 17:47
Vill du anmäla mig?
Maila mig så kan du få alla de uppgifter du behöver.
admin@allahuakbar.se
kram

Skrivet av Allah 2009-09-29 kl 11:24
ALLAH is the one and only God svarade 29 september 2009 klockan 16:28:
SKRIV INTE ATT DU HETER ALLAH STAGHFULLAH RESPEKTERA ISLAM – OCH JA JAG SKA ANMÄLA DIG. JAG BEHÖVER INTE DINA UPPGIFTER JAG KAN ANMÄLA DIG UTAN DET. VÄNTA BARA VAD SOM KOMMMER ATT HÄNDA MED DIG – DU KOMMER ATT BLI UTHÄNG I VARENDA ISLAMSK SIDA!!! TRO INTE ATT JAG HÅLLER TYST!!!
Du har inte ens läst syftet med min sida. Jag skulle tro att du inte ens bry dig heller.Tack för alla dina varma söta ord. Om du vill så kan du få börja skriva på min blogg. Du kan ju få ”debunka” lite våldtäkter, steningar, pedofili osv. Med några söta koranencitat. Eller hur perfekt Muhammed var då han slaktade människor.

Ni är för söta ni musslor. Ni angriper precis allting. Det är inte jag som är hjärntvättad. Det är DU min söte söte Sara.

Ta nu av dig lilla slöja, se dig om i verkligehten, och tala om för mig vad du ser som är så överlägset i de sandhögar som finns runtom i världen där islam praktiseras.

Kram på dig Underbare arga människa

Skrivet av Allah 2009-09-29 kl 11:19

ALLAH is the one and only God svarade 29 september 2009 klockan 16:25:
Jag tror verkligen att du är hjärntvättat haha. Du är helt efterbliven!! Snacka om att inte ha några kunskaper och våga bara säga ett ord om min profet och min Gud – Allah (swt). Du är säkert en mobbad idiot som sitter och skrivet skit på nätet och låtsas kunna allting om Islam. Vill du veta nått? Du kan INGENTING – du är hjärntvättat och en efterbliven människa och jag menar verkligen efterbliven. Vad fan tänker du med egentligen? Jag har inte slöja men snart ska jag börja använda den och DU din lilla människa har inget med det att göra okej!!!!??? Bry dig inte hur vi muslimer går klädda sig på dig själv i spegeln först och kolla vilken typ av människa du är. Du har inget liv, ingen tro, ingenting!!! Må ALLAH (SWT) vägleda dig!!!
… att sen kalla någon efterbliven välter alla dina fina argument 🙂
Skrivet av Baronen 2009-09-28 kl 20:36
ALLAH is the one and only God svarade 28 september 2009 klockan 20:47:
Ja, jag vet men du vet man blir så jävla förbannad när man läser den sidan. Jag vill verkligen inte kalla någon för efterbliven med det verkar som om han/hon är det. Tycker du att det är rätt så som han/hon skriver, ska man inte respektera andras tro? Men tack för kommentaren 🙂
När jag gick på komvux i Malmö 2001 fanns där en muslimsk kvinna som efter den 11:e september fick utstå en hel del pga sin trosuppfattning. Jag tyckte väldigt synd om henne för hon representerade islam på ett fredligt sätt – som det ska vara. Dessvärre finns det allt för många som utger sig för att följa islam och Allah samtidigt som de utför fruktansvärda brott mot oskyldiga. För i media så är de just muslimer, och enda sättet att vända trenden är ju att de som verkligen är muslimer höjer sin röst. Men tyvärr, än så länge hörs bara ropen från alla de som inte kan räknas som muslimer.

Skrivet av Baronen 2009-09-28 kl 20:35

Slut citat.
Ett svar

  1. islam kristendomen allt de skitet vem bryr sig ens bara tro ¨på gud det är de viktigaste vad spelar de för roll vilken religon man är med i. själv är jag muslim men ja e inte som alla andra muslimer. ja är iranier och jag gör det som alla andra ungdomar kan göra. ja röker hash jag har gjort mycket dumma saker men ja tror fortfarande på gud även om jag e dum. /// Navid Rosengård

Kommentera

