Infantila vuxna sviker barnen

Den vackraste bilden av alla, den av en moder med sitt barn i famnen, har av socialdemokraterna gjorts till något skamligt och fult, en ”kränkning av kvinnans jämställdhet”.

Vårt infantila vuxensamhälle sviker barnen när det förnekar vetenskapen, som ju säger att barnen behöver tre år med sin anknytningsperson, för att bygga upp en stabil tilltro till livet och människorna.

Lögnen att kvinnor vill föda barn bara för att så fort som möjligt lämna bort dem har förvandlats till en officiell sanning.

Svenska folket har under trettio års tid hjärntvättats att tro att vård av egna barn är något att skämmas för och att barnen inte behöver sin mor utan kan anknyta till ett helt gäng surrogatmödrar.

Bara en liten klick högutbildade och högavlönade kvinnor med makt och höga röster är nöjda och stöder dagens ”krossa-moderskapet-politik”.

Vuxna människors behov av jämställdhet får inte köra över barnens behov av en stabil anknytning till en person.

En ettåring behöver sin mamma, inte dagis.

Barnen borde garanteras tre års anknytning med sina mödrar. Under de åren ska givetvis hennes arbete räknas som ett arbete med barnomsorg.

4 svar

  1. Jag känner några mammor som varit i den horribla situationen att de har fått lämna sitt barn på ett dagis för att gå till nästa och passa andras barn

  2. Håller med fullständigt. Personligen hade jag den fördelen att jag kunde ta hem mitt jobb vilket gjorde att jag jobbade när min sambo kom hem och på helgerna. Men tid tillsammans fanns ju givetvis också. Jag var hemma med min dotter 3 år och 4 månader. Ett privilegium! Mitt första barn hade jag det tyvärr inte lika bra och det var hemskt att behöva lämna ett ledset barn för att åka och tjäna ihop pengar till levebrödet.

  3. Tycker inte att man som idag skaffar barn för att lämna bort dom är rätt… Jag skaffar barn för att jag ska ta hand om hon/han!

  4. Hej suss! Kolla även tankesmedjan Feminix!

Kommentera

