Sagt om och av muslimer

Jan Myrdal: ”Palestinier, araber om man så vill, är alltför många och föder för många barn för att en israeliskt förintelseseger skall vara möjlig.”Aftonbladet 2009-01-10

Mohamed Omar: ”Jag har bestämt mig för att gå rakryggad till moskén. Vi måste våga komma upp ur underjorden, ta initiativ och inte låta islamofoberna bestämma hur vi ser på oss själva.” (ur boken ”Vem är du? En muslim och en kristen samtalar”. DN 2008-09-22)

Rawia Morra: ”Precis som andra muslimer har jag en inre föreställning om Muhammed. Men vi skulle aldrig komma på tanken att avbilda honom. Det får man bara inte. Det vore som att försöka avbilda den högsta formen av andlighet. Det är Guds uppgift, inte människans.” DN 2006-02-09

Gulan Avci: ”Det är skrämmande att en person som Mohamed Omar som haft respekt och inflytande i den offentliga debatten så stolt manifesterar islamismen i dess mest extrema form.” Gulan Avci 2009-01-13

Dilsa Demirbag-Sten: ”Hamas, Muslimska brödraskapet, Hizbollah och Irans mullor hatar judar, föraktar kvinnors rättigheter, vill eliminera oliktänkande och göds av den nya islamofacismen, som flyttar fram positionerna i hela världen. Detta har nu Omar – och många andra i dubbel bemärkelse blåögda svenskar – sorgligt nog valt att liera sig med. På samma vis som jag anser att det palestinska folket har rätt till en demokratisk och självständig stat är det oacceptabelt att ifrågasätta Israels existens och hata människor för att de är judar. Islamister kommer aldrig att få mitt stöd och jag kommer att gör mitt bästa för att de ska marginaliseras.” Expressen 2009-01-13

Dagens musiktips: The Kinks – Lola

Kommentera

