Värna Sverige är inte rasism

Min familj tror att jag blev rasist och nazist när jag blev Sverigedemokrat.

Jag hatar nazism och rasism. Allt jag vill är att värna Sverige. Har det gått så långt att detta har blivit lika med rasism?

  • Sverige är svenskarnas land. Sverigedemokraterna menar med detta inte att vi svenskar är bättre än andra, utan att Sverige är den enda plats på jorden där vi har en absolut rätt att verka och kan utveckla vår egen särart och identitet. / Från Sverigedemokraternas hemsida.

Så här skriver arbetarförfattaren Wilhelm Moberg:

  • Sverige är vårt, det är sex och en kvarts millioner levande svenskars land. Men det är även de dödas land, deras som byggt upp det åt oss från början och lämnat oss sitt verk att förvalta och förkovra. / Svensk strävan, 1941. Läs mer på bloggen I mitt Sverige!

Läs även andra bloggares åsikter om ,

Ett svar

  1. Ett av vårt lands största problem är oikofobin som måste bekämpas,

Kommentera

