Därför varnar jag för islam

Min dotter tror att jag har tappat förståndet, blivit nazist, rasist, spritt språngande galen. Hon lever i sin lilla skyddade värld, långt ifrån ghetto-Sverige. Hon har ännu inte blivit våldtagen eller rånad. Hennes barn har ännu inte utsatts för gängvåld och svennehat. Hon tror att jag ser i syne. Hon tror att sådant inte finns, för att hon inte kan se det utanför sin egen dörr.

Till henne och alla andra som inget vill se säger jag; Snälla du läs detta från Varjagers blogg!

  • En förtvivlad och oroad medmänniska som flytt från Iran och från islam skriver om den oro och det starka obehag denna känner inför islamiseringen i Sverige. Jag hittade detta på Svt:s diskussionforum om Halal-tv och jag förstår vreden, även om jag inte på djupet kan ens föreställa mig att leva i den miljön som islam skapar. Bara det lilla jag läst, hört och förstått om våldet och förtrycket, särskilt mot kvinnor och barn kan få mig att ligga sömnlös. Jag har vissa morgnar vaknat och har drömt om detta tvång och vet att jag inte får ge upp att skriva artiklar och debattera, även om det är mycket tungt att få utstå spott och spe för att jag anses vara rasist och islamofob. Som om jag vore psykiskt sjuk istället för mycket medveten efter 13 års arbete med våldsutsatta kvinnor och barn och unga.
  • “Vilket djävla skitprogram!!!! Hur fan vågar de prata om jämlikhet och feminism när de bär kvinnoförtryckets största symbol på sina huvuden???
    Jag skulle gärna vilja veta varför de här tjejerna bor i Sverige? Finns det en dold politisk agenda bakom det hela? Varför detta oväntade flörtande med konservativa muslimer? Ska saudierna betala för att bygga ännu fler moskéer i Sverige eller vill SVT uppmuntra islamiska regimen som har ockuperat Iran att skicka hit flera terrorister så att de kan fortsätta där de fick sluta under 90-talet?! Nämligen döda sekulära och politiskt aktiva iranier i Sverige och hela Europa.
    SVT måste ha letat rejält mycket för att hitta en ung kvinna med iranskt ursprung som ser ut som Cherin Awad, med slöja och så himla vidrig klädsmak.
    Hon påstår att hon är iranier. Majoriteten av iranier i Sverige har flytt från islamiska terrorregimen i Iran, från sådana som Cherin. Sådana som slog oss och tog oss till moralpolisen om några hårstrån råkade komma i ansiktet, sådana som tvingade oss bära slöja och så är det fortfarande i Iran. Sådana som Cherin har ockuperat ett helt land med sina Sharia-lagar är det dags för att testa hur det kan gå i Sverige?
    Wow, SVT, bra jobbat att lyckas hitta en konservativ, ung, iransk muslim. Säkert att hon inte har kopplingar till iranska ambassaden? Jag undrar vad Cherins skäl är att bo i Sverige?! Hon har ju jättebra läge i Ahmadinejads Iran. Varför jobbar hon inte på Irans islamiska nationella TV och låta oss slippa se henne i TV-rutan i Sverige?
    JAG FÖRSTÅR INTE SVT OCH KOMMER ATT SLUTA BETALA TV LICENS.
    Jag kunde inte ens i mina värsta mardrömmar föreställa mig att jag en dag i Sverige skulle uppleva samma vidriga skrämmande känsla så som jag gjorde i Iran. Nämligen islam som sakta smyger sig fram och vinner mark i olika områden.
    FY FAN VILKEN TORTYR DET ÄR ATT SE DE HÄR TYPERNA I SVENSK TV!!!”
  • Jag har både boken och filmen “Inte utan min dotter” av Betty Mahmoody, en amerikanska som gifte sig med en man från Iran som bott i USA i 20 år och utbildat sig till läkare. Familjen levde som vilken lycklig, välmående amerikansk familj som helst, men förändringarna i mullornas Iran fick mannen att fundera. De reste till Iran på semester och väl där det visade sig att mannen hade planerat att de skulle bosätta sig där, utan hustruns vetskap och trots hennes tvekan att ens åka dit under orostiderna. I filmen står Betty med sin dotter i famnen och dottern blåser på moderns lugg som sticker fram ur slöjan. Då kommer en jeep med en väl beslöjad kvinna och en man, bägge med dragna automatvapen och ska arrestera Betty. Maken och hans bror lyckas övertala milisen att Betty är utlänning och inte hade förstått hur viktigt det var att kvinnor täckte allt sitt hår. Makens bror skriker åt Betty och bankar sig hårt över hjärtat och Bettys make översätter; “minsta hårstrå är som en dolk i hjärtat på martyrerna”.

Petition mot Halal-tv

Förstår du nu att jag inte blivit rasist eller förlorat förståndet? Jag vill bara hejda förfallet och stoppa islamiseringen, för barnens skull.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentera

